computer valt om een uur of 3 uur ui en ast

Status
Niet open voor verdere reacties.

melvin8

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
ik heb een pentium3 windows xp pc, deze valt om afentoe 1 uur of ook welis 3 uur. lang aanblijft en uitvalt,en weer opstart en geeft dan een systeem fout aan, in de windows map C:\WINDOWS\ staat een map Minidump, heeft dit hiermee te maken?. ik j weet niet precies meer welke systeem fout er kwam.

Kan zijn dat er wat te warm wordt,maak de Fan "s in de kast eens schoon.

En doe effe onder staande

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

daarnaast kan je ook wat windows services uitzetten ( natuurlijk niet allemaal ). Aangezien sommige je pc kunnen vertragen. Werk zelf ook met een pentium 3, en daar is elk stukje extra snelheid en geheugen mooi meegenomen. in de volgende link zie je precies welke services je uit kan zetten en welke je beter aan kan laten. Misschien scheelt dat geheugendumps. http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html

hopelijk scheelt het wat :)

ik heb een pentium3 windows xp pc, deze valt om afentoe 1 uur of ook welis 3 uur. lang aanblijft en uitvalt,en weer opstart en geeft dan een systeem fout aan, in de windows map C:\WINDOWS\ staat een map Minidump, heeft dit hiermee te maken?. ik j weet niet precies meer welke systeem fout er kwam.

reactie op bandit123 heb ik gedaan er komt dan 1 blauw sherm met er op wat je zij kun je me vertellen wat ik kan doen

reactie op bandit123 heb ik gedaan er komt dan 1 blauw sherm met er op wat je zij kun je me vertellen wat ik kan doen

Ja die Foutmelding hier posten,iets van 0x0000007e

en dan links/onder op het scherm nog iets met absd.sys of...

volgens mij niet volgens mij is het zo standard scherm er staat een stuk tekst dat er een fout is en dat windows moet worden afgesloten

Ga eens naar Confugiratiescherm > Systeembeheer > Logboeken en kijk eens welke fouten ten tijd van het probleem er in staan,en meld die eens

zal toch een andere oplossing moeten zijn.. ik heb zelf ook geen sp2 en t werkt perfect :confused:

Je bent nu in princiepe ook zo lek als een zeef voor rommel uit de Boze buiten wereld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan