computer valt spontaan uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter Inchi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Inchi

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Hoi,

Naar enkele omzwervingen toch hier uitgekomen.
Sinds anderhalve week valt mijn computer spontaan uit. Hij start dan wel meteen weer op. En dan met name bij het scannen naar virussen. Maar ook bij het spelen van bepaalde spellen en sommige andere toepassingen.

Lees hier en hier even om te zien wat ik tot nu toe gedaan heb.

Heb eigenlijk de heletijd gedacht dat het aan een virus lag, maar waarschijnlijk ligt het ergens anders aan.

Wie kan mij helpen?

Groeten,
Inge

nou laten we beginnen met te proberen dat je pc ipv uitvallen en opnieuw opstarten een foutmelding geeft.
ga naar deze computer>Rmuisknop>eigenschappen>geavanceerd>opstart en herstelinstellingen>instellingen>vinkje weghalen bij de computer automatisch opnieuw opstarten.

Heb je de kast al open gehad (of durf je dat niet?) draaien je fannetjes?
Valt ie snel naar het opstarten uit? Of kan je daar niks over zeggen?
Ander halve week geleden misschien iets nieuws geinstalleerd?software, nieuwe hardware eraan gehangen??¿¿:rolleyes:

Apparaat beheer gecheckt?

Kan zoveel zijn!!!:confused:

Hoi,

De vraag van maikel had ik al verwacht na het lezen van een probleem van iemand anders, dus heb net mijn computer laten uitvallen, door met het pennetje mijn tekensjableau aan te raken...1 van de momenten waarop de compter uitvalt.

Technical information:

***STOP: 0x0000008E (0xc0000005, 0x0000021D, 0xF31Agcc8, 0x00000000)

Beginning dump of phisical memory
Physical memory dump complete
Contact your system administrator or technical support group for further assistance.

Ik ben er vanuit gegaan dat wat er boven 'technical information' staat, een standaard melding is. (If this is the first time....and then select safe mode)

Moet ik ook de ander mometen waarop de pc uitvalt proberen om te zien of er een andere melding komt?

Leoneke;
Ik heb de kast niet open gehad, durf dat idd niet goed.
In principe valt de pc niet uit als hij gewoon aanstaat. Hij valt bv. uit bij het spelen van bepaalde spellen van mijn harde schijf, bij het scannen van bv Housecall, gebruik van mijn tekensjableau.

Apparaat beheer gecheckt? ---> nee, hoe heet dat in het Engels? En waar moet ik dan op letten? (heb engelse windows)

Groeten,
Inge

Laatst bewerkt:
ik denk aan een probleem aan je videokaart of je geheugen.
Ga eens naar deze computer>Rmuis eigenschappen>geavanceerd> prestaties>instellingen>geavanceerd>en dan bij virtueel geheugen>wijzigen.

als je eerst even kijkt hoeveel geheugen je hebt.
dan vul je bij begingrootte en maximale grootte je geheugen in maar dan 2 maal groter.en bij maximale 2.5 maal groter.
hoop dat je het begrijpt,ik hoor het nog.

Pff dat is een goeie ja hoe heet dat ook weer in het Engels,apparaat beheer?¿Ik moet je het antwoord ff schuldig blijven
:rolleyes:
is je probleem inmiddels opgelost door het aanpassen van het virtueel geheugen?
Ander kan je dit nog eens proberen.
Ga naar start-uitvoeren typ hier %temp% en op ok, alles wat je in dat windows venster krijgt te zien kan je verwijderen hoor.

Hoor het wel:)

als je eerst even kijkt hoeveel geheugen je hebt.

Hoi Maikel,

Stomme vraag misschien, maar waar kan ik zien hoeveel geheugen ik heb? Je hebt het over virtueel geheugen...
Nu staat er ingesteld;
Drive: C: [PROGRAMMA'S]
Space available: 2476 MB

Initial size (MB): 520
Maximum size (MB): 768

De volgende foutmelding kreeg ik nadat de computer uitviel na het spelen van een online spelletje;

STOP: 0x0000008E (0x0000005, 0xBF8799AD, 0xF2B04C54, 0x00000000)

WIN32k.sys - adress
BF8799AD BASE at BF800000, DATESTAMP 3b7de698

Groeten,
Inge

Laatst bewerkt:
Update;
Heb weer een nieuwe foutmelding;

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Technical information:
STOP: 0x0000000A (0x8086C9BC, 0x00000002, 0x00000001, 0x804E9E1A)

Heb nu alles losgekoppeld van de pc, alleen nog internet en het beeldscherm aangesloten.

Maarre door de laaste crash terwijl mijn mail programma Thunderbird open stond ben ik alles verloren aan mail ed. Lees hier voor de details.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan