Computer valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruggie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
4
Hallo,

Ik wist niet goed waar ik deze vraag moest stellen maar goed.
Ik heb een Pentium 4, 3GHZ met windows XP.
Deze is ongeveer 1,5 jaar oud. Draaide altijd goed, maar sins kort valt ie zodra een half uurtje aanstaat uit. Daarna als ik hem weer wil aanzetten hoor je hem even aangaan, maar een seconde daarna valtie weer uit...
Als je 5 minuten wacht kan je hem weer aanzetten, maar na een half uur valtie weer stil... :evil:
Dit is echt om gek van te worden !!
Ook lopen er 40 processen(Taakbeheer), is dit niet te veel ?

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het oplos ? want elke keer als ie uitvalt heb ik zin om dat ding uit het raam te gooien...

Mvg,
 
hoe warm word ie??
en 40 processen valt wel mee hoor
de kast al eens open gehad om te kijken hoeveel stof erin zit??
vooral het koelblok van je processor en vga kaart nakijken
 
Kan ook door een krappe voeding komen, check dit even. Geen gekke dingen gebeurd met de PC of hard/software toegevoegd?
 
Allereerst bedankt voor de reacties :)

Toen heb probleem begon heb ik een paar dagen daarna de kast opengehaald en voorzichtig uit gestofzuigd. Hij maakte overigens wel minder lawaai daarna. Het probleem leek heel even verholpen te zijn (middagje), maar kwam snel weer terug...
Ik heb daarna een ventilator achter me pc gezet, dit helpt volgens mij niks/niet veel...
Overigens is ook 1 zijkant van de computer kast verwijderd voor betere koeling...

Qua soft en hard ware is er niks bijgekomen, hooguit een paar foto's of muziek...

En hoe bedoel je met de krappe voeding ?

Mvg,
 
Het kan zijn dat de voeding bijna aan zijn limiet zit en daardoor heet wordt. Bji een bepaalde temperatuur kan dan de voeding uitvallen.
 
Ok, hoe kan ik dat nachecken zodat ik het zeker weet ?
En om het te maken, moet ik dan persee een nieuwe voeding kopen ?

Als ik een spel speel (in dit geval The Sims) valt ie meestal nog eerder uit, binnen 20 minuten...
 
Voedingen zijn op zich niet zo duur.
Wat je ook nog zou kunnen controleren is of de ventilator die op je videokaart zit (als die er zit), nog draait en vrij van stof is.

En anders zou je kunnen kijken of iemand in je kennissenkring een voeding heeft die even te gebruiken is voor een test.
 
Op de videokaart zit geen ventilator, wel koelribben...
Ik heb de ventilator nu 'half in' de computer gezet ( zie foto ).
afb017fg2.jpg


En tot mijn grote verbazing valt hij niet meer uit :cool: (Terwijl als hij erachter stond wel)
Het probleem is dus toch de koeling.
Nu wil ik koelfans op hangen (van die ventilatoortjes van 10 bij 10 cm ongeveer), zodat ik mijn kast weer dicht kan doen (zoals het nu staat heeft nogal wat nadelen).
Alleen hoeveel fans moet ik kopen en waar moet ik ze plaatsen enz. ?

Mvg,
 
Misschien kun je het beste eerst beginnen met een klenie ventilator op de videokaart.
Passieve koeling wil nog wel eens problemen geven als de luchtstroom in de pc niet goed is. En een open kast verstoordt die luchtstroom ook.

Volgens mij zijn er kleine ventilators die je zo op de koelribben kunt schroeven.

Bijplaatsen van extra koelvinnen moet nl wel goed gebeuren omdat ze elkaar anders gaan tegenwerken en de warmte nog verder oploopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan