Computer valt uit als ik het aanraak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computer12

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2013
Hallo, ik had afgelopen maanden gepost dat mijn pc zich begon vanzelf uit te zetten. Ik kreeg antwoorden van CPU en dat soort dingen. Maar het lag niet aan de CPU. Ik heb een houte bureau waar mijn PC opstaat, als ik mijn elleboog op de bureau sla. Valt hij uit. En ik wil hem binnenkort upgraden van Windows XP naar Windows 7. Want stel, hij valt uit tijdens installatie. Dan heb ik een big problem. Nee, hij heeft geen garantie. En ik ken ook niemand die hem laat nakijken. Ik weet ook niet waar mijn oom hem vandaan heeft gehaald. Is er iets wat ik moet doen?

Specs:

Windows XP Professional SP3
CPU: 2.33 GHz
RAM: 2 GB
Model: Dell Optiplex 755.

Het is zonde om de computer weg te gooien. Terwijl Windows ofzo het nog zo goed doet. Windows 7 zal sneller erop werken. Is er EEN optie?

Pls stuur terug

Hoi,

Je zou gezien het op het bureau slaan denken dat je pc een los contact cq slechte verbinding hebt en dan te beginnen met je voeding is er een mogelijkheid om een andere voeding te proberen. en controleer of alles goed aangedrukt zit qua connectors.

Ik ben nu aan het typen met de PC. Ik heb hem zo ver mogelijk van mn ellebogen staan :P

Maar ik zal eens kijken

Hallo

Het spontaan uitschakelen v/d harddisk , kan/zal slechts lijden tot voorspoedig sneuvelen van de h.d.d.

Koppel zijn voedingspanning af ...

Terwijl de p.c. opgestart is , (zonder h.d.d.aangesloten) eventueel uitzoeken waar het slecht kontakt zich bevindt ...

Dit model p.c. ---> controleer zeker het motherboard op lekkende/opgeblazen condensatoren rondom de c.p.u. (+/- 10Ea)

De voedingen zelf van dit model zijn zeer robuust , en sneuvelen bij normale behandeling zelden of nooit.

Peter

Het zou ook kunnen liggen aan de HDD, dit probleem heb ik namelijk ook bij een bepaalde PC (uit 2001).
Wanneer de PC schrokken krijgt, gaan de koppen van de HDD tegen de platters aan (het is een 40GB Maxtor) en dan kwam er een BSOD, of de PC viel uit, of de PC reset zichzelf.
Maar in dit geval krijgt je PC geen schrokken, maar toch zou het aan de HDD kunnen liggen.

Groetjes, WDHBGS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan