computer valt uit bij opstrarten spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

i hoaxer i

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2009
hallo forum,

ik heb een probleem want ik heb een nieuwe pc gokocht(zelf samengestelt natuurlijk) en elke keer als ik een spel opstart geeft ie een blauw scherm en valt ie uit en start ie opnieuw op. Ik dacht aan de drivers van mijn videokaart en die heb ik geupdate maar daar lag het niet aan. daarna heb ik het vakje opnieuwopstarten bij fout uitgeschakerld zodat ik hetblauwe scherm kan zien. er stond dat er een fout was. En toen stonden er elkele nullen en x'en. Weten jullie een oplossing?

gr mathijs

Hoi,

Wat meer info zou denk ik wel fijn zijn bv. welke hardware welke voeding en welke besturing
Alle drivers geinstalleerd?

Modag

ik heb een:
i5 processor
nvidia 250gts video kaart
asrock p55 pro crossfire 1394a moederbord
coolermaster real power m520 voeding
voor de rest windows XP
en ik heb volgens mij alle drivers van de cd's geinstalieer

update:

dit staat ep als error: 0X00000050,0XE2FE1000, 0xoooooooo, 804EA49, 0X00000001

Hoi !

Tja, een logboekvermelding betr. het tijdstip van uitvallen zou veel duidelijkheid verschaffen.....

In afwachting daarvan: de melding betr. vaak een geheugenfout.

Verwijder es 1 module, kijk of de fout dan nog optreedt.

Zo ja: hetzelfde verhaal met de andere module.

Brengt dat geen oplossing, horen we het graag terug, dus inclusief een sctreenshot van de logboekvermelding.

Greetz,

Harry.

tjah, ik heb al overlegt met een aantal vrienden van mij en die zeggen ook dat het een fout is in mijn memory. ik heb dus alle memory een voor een in alleslots gedaan en kwam toto de conclusie dat het of aan mijn moederbord ligt of aan mijn werkgeheugen ligt. Vanavond breng ik het naar een vried van mij toe(zijnvader heeft een pc winkel) en die gaat een aantal testjes doen met mijn pc.

wat betreft de error: Page_fault_in_nonpaged_area

als mijn werkgeheugen stuk is dan is hij al bij aankoop stuk geweest(aangezien ik nog nooit echt mijn computer heb kunne uittesten in de paar weken dat ik hem had).
dus azerty is misschien deze keer niet zorgvuldig er mee omgegaan? of gebeurt het vaker met kigston valueram 2keer 2gb 1033

Hoi !

Gebeurt vaker, enne.....Kingston geheugen is prima, maar de valueram-serie is uiteraard nier de beste.

Ik bedoel dat je die met 1 keer overklokken eenvoudig kunt opblazen !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan