computer valt uit en blijft hangen op opstart menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan902

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
Hey,

Ik zat gisterenavond een beetje te computeren en ineens vielen beiden pc's uit.
Als eerste dacht ik dat het een stroomstoring kon zijn alleen me tv bleef wel aan..

Nou kan gebeuren dacht ik. Dus ik doe m'n pc weer aan en toen bleef de pc "hangen" op het opstart menu. Dan zie je het logo van asus of acer (ben me toch even vergeten wat voor pc ik heb :eek:) in dat start scherm zie je het logo van asus of acer zien en dan kan ik alleen op DELL of op f12 drukken geen van beiden knoppen werkt dan alleen.. Dus toen deed ik 2x ctrl+alt+dell toen die opnieuw opstarten drukte ik op f8 om hem in veilige modus op te starten dat deed die alleen niet.. toen bleef die weer hangen op het opstart menu.. dus ik weer 2x ctrl+alt+dell maar weer reageerde die nergens op..

Toen heb ik de pc even een kwartiertje af laten koelen want dacht dat het misschien wel door de hitte kon komen..
Na dat half uur starte ik hem weer op en toen bleef hij weer hangen.. dus ik weer 2x ctrl+alt+dell en dacht misschien gebeurt er iets als ik op f2 druk.. op één of anderen manier ging hij toen wel naar het scherm van veilige modus etc. dus ik deed normaal opstarten en toen ging starten die wel normaal op.. Dus ik ging als eerst even alles scannen op mbam/avira en als laatste wou ik met SUPERantispyware (ofzo) op spyware gaan zoeken.. onder het scannen met superantispyware vond avira 3 waarschuwingen die ik maar gedelete heb kan nooit kwaad (A) maarja dus superantispyware was aan het scannen en onder het scannen viel me pc weer uit. toen was ik het zat (A)

dus als jullie iets weten meld het dan graag hier even (A)

ps: tis een lang verhaal en hoop dat die in de goede plaatst staat :)

Kan mogelijk een bestand zijn op je Harde schijf die problemen veroorzaakt. Ook mogelijk dat je pc hardware probleem heeft. Maar beide pc's vielen direct op het zelfde moment uit? En zitten ze op het zelfde stekkerblok? Kijk eens met Pcwizard programma of je tempratuur niet te hoog word. Je hardeschijf kan ook defect zijn als er bijvoorbeeld een klap heeft gehad waardoor er op de schijven van je HD een beschadiging zit. En als DAAR net het bestand zit.. ja je raad het denk ik al. Dus ik zou eerst je tempratuur even bekijken en hem van de huidige stekkerblok afhalen en direct in de muur doen als je beide op 1 stekken block heb draaien. Daarna zou ik kijken of het symtoom ook op de andere pc gebeurd. Gebeurd dit niet dan heeft die pc met de problemen echt een klap of iets gehad. Want uitval uit zomaar iets dat is NOOIT goed. Je voeding kan ook defect geraakt kunnen zijn door de klap en dat vaak ook zo. Deze kun je makkelijk vervangen als je een klein beetje verstand hebt van een pc. Kijk ook even WAAROM hij uitviel. Temperaturen boven de 70 graden nadat je de pc een half uurtje aan hebt staan zonder wat te doen.. kan ik denk ik al de oorzaak vinden. De temperatuur is vrij warm buiten zoals je gemerkt hebt.. dus zou best kunnen dat ze beide het toch te warm hebben gehad en dan zou je een extra fan in je pc kunnen plaatsen. Oke lang verhaal maar misschien heb je er wat aan.

Kan mogelijk een bestand zijn op je Harde schijf die problemen veroorzaakt. Ook mogelijk dat je pc hardware probleem heeft. Maar beide pc's vielen direct op het zelfde moment uit? En zitten ze op het zelfde stekkerblok? Kijk eens met Pcwizard programma of je tempratuur niet te hoog word. Je hardeschijf kan ook defect zijn als er bijvoorbeeld een klap heeft gehad waardoor er op de schijven van je HD een beschadiging zit. En als DAAR net het bestand zit.. ja je raad het denk ik al. Dus ik zou eerst je tempratuur even bekijken en hem van de huidige stekkerblok afhalen en direct in de muur doen als je beide op 1 stekken block heb draaien. Daarna zou ik kijken of het symtoom ook op de andere pc gebeurd. Gebeurd dit niet dan heeft die pc met de problemen echt een klap of iets gehad. Want uitval uit zomaar iets dat is NOOIT goed. Je voeding kan ook defect geraakt kunnen zijn door de klap en dat vaak ook zo. Deze kun je makkelijk vervangen als je een klein beetje verstand hebt van een pc. Kijk ook even WAAROM hij uitviel. Temperaturen boven de 70 graden nadat je de pc een half uurtje aan hebt staan zonder wat te doen.. kan ik denk ik al de oorzaak vinden. De temperatuur is vrij warm buiten zoals je gemerkt hebt.. dus zou best kunnen dat ze beide het toch te warm hebben gehad en dan zou je een extra fan in je pc kunnen plaatsen. Oke lang verhaal maar misschien heb je er wat aan.

ik zal er vanmiddag even na gaan kijken :) wat jij nu allemaal opnoemt wou ik zelf ook allemaal al gaan doen :)
ik denk persoonlijk dat de hardware een klap heeft gehad..

de computers zitten op verschillende blokken maar hoor net van een collega dat er een storing van 3 seconden was gisteren (toch raar dat de tv dan aanbleef maar dat terzijde)

op een tv blijft een hoop spanning staan. Daarom mag je ook nooit een tv open maken al staat hij uit en is de stekker uit de tv. Dus ik denk dat hij daarom aan bleef staan. Maar ik zou ontstoffen je pc en daarna verder kijken. Maar eerst kijken wat er nog meer in je huis misschien de geest heeft gegeven.

op een tv blijft een hoop spanning staan. Daarom mag je ook nooit een tv open maken al staat hij uit en is de stekker uit de tv. Dus ik denk dat hij daarom aan bleef staan. Maar ik zou ontstoffen je pc en daarna verder kijken. Maar eerst kijken wat er nog meer in je huis misschien de geest heeft gegeven.

hmm schijnt dat ik nog 3 dagen garantie heb dus ik heb hem niet opengemaakt maar naar acer terug gestuurd..
hij kon ook de HD niet meer zien/opstarten dus denk dat die kapot is..

nou heb ik wel weer het probleem dat ik toen ik de PC kreeg geen recovery disk heb aangemaakt. En dat er geen sticker met de registratie code op m'n pc zit maar dat laat ik dynabite maar lekker oplossen:p

Ja dat is heel slim van je. Wees blij dat hij binnen de garantie nog valt. Hoop wel dat je er van geleerd hebt een recovery DVD/CD te maken van je OS. En natuurlijk soms van je data die je op je HD hebt staan. Ojah als de pc terug is zou ik toch voor de zekerheid nadat de garantie voorbij is elk half jaar even je kast te openen en het stof helemaal er uit halen. Dit voorkomt extra warmte en slijtage. Maar nog belangrijker: kortsluiting of erger, brand.

Controleer wel even je temperatuur van je pc met een programma. Als er een waarde is wat boven de 60 graden is: bel je leverancier. Al is het buiten je garantie.

Ja dat is heel slim van je. Wees blij dat hij binnen de garantie nog valt. Hoop wel dat je er van geleerd hebt een recovery DVD/CD te maken van je OS. En natuurlijk soms van je data die je op je HD hebt staan. Ojah als de pc terug is zou ik toch voor de zekerheid nadat de garantie voorbij is elk half jaar even je kast te openen en het stof helemaal er uit halen. Dit voorkomt extra warmte en slijtage. Maar nog belangrijker: kortsluiting of erger, brand.

Controleer wel even je temperatuur van je pc met een programma. Als er een waarde is wat boven de 60 graden is: bel je leverancier. Al is het buiten je garantie.

Ja beetje dom van me om geen recovery te maken maarja toen ik de pc kocht had ik nog niet zoveel verstand van PC's

De pc's stofvrij maken is idd heel handig maarja nu heb ik het niet gedaan omdat anders het zegeltje verbreekt ;)

Bedankt iig voor je hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan