computer valt uit en start opnieuw op na nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackym

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2010
Onlangs is mijn oude router kapot gegaan en heb nu een nieuwe (linksys WRT120N).

Deze router werkt perfect op een computer (xp) die er direct op is aangesloten en ook met een laptop (windows 7) via wifi. Echter heb ik met 1 wat oudere PC problemen (xp). Deze pc is met een SMC wifi usb stick (zelfde merk als mijn oude router) aangesloten.

Sinds ik de nieuwe router heb schakelt de pc zichzelf tijdens het opstarten van windows uit (zie kort een blauw scherm) en start weer opnieuw op en blijft zo maar door gaan.

Ik heb geprobeerd de pc op te starten zonder wifi-stick en dan start de pc goed op. Zodra ik de stick erin steek valt de pc uit. Echter ligt het niet aan de stick, want als ik de router uit zet en ik laat de wifi-stick in de usb-poort zitten start de pc ook goed op. Als ik dan de router weer aan zet en deze is opgestart valt de pc weer uit....

Waar moet ik doen om dit probleem op te lossen? Bedankt voor de hulp.

Welke encryptie gebruik je op je nieuwe router? En kan dat de oude usb stick wel aan?

Mocht je WPA2 gebruiken: XP kan dat pas vanaf SP3...

Je kan het volgende proberen: zet eerst de encryptie uit en probeer of het werkt?
Werkt het dan kan het achter elkaar kijken welke encryptie wel werkt en welke niet.

Misschien heb je daar wat aan...

Start / Programma's / Bureau-accessoires, Systeemwerkset / Systeem herstel.
Klik Instellingen van systeem herstel / Geavanceerd.
Dan bij "Opstart- en herstelinstellingen" en "Instellingen" .
Vinkje weghalen bij " De computer automatisch opnieuw starten".

Zodra nu dezelfde fout zich voordoet, wordt de pc niet herstart.
Waarschijnlijk krijg je een foutmelding.
Met de volledige foutmelding kunnen we hier soms iets doen.

probleem gevonden aan de hand van de ontvangen tips.

Het zat hem in de beveiliging. Mijn oude router had een WPA beveiliging en nu heb ik een WPA2 beveiliging. Met een lagere beveiliging werkt het wel.

Ik snap niet hoe een computer kan uitvallen door een te hoge beveiliging, ik had verwacht om dan een foutmelding te krijgen.

Het voorstel van Paul-RT werkte niet, ook met vinkje uit, valt de computer nog steeds uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan