Computer valt uit na koelblok te hebben schoongemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamjostie

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort (dacht 2 dagen geleden) voor de eerste keer mijn koeling even opengemaakt (wist niet dat het zo makkelijk kon, ik moest alleen 2 plaatjes omhoog doen en kon hem er meteen uithalen). En toen ik hem openmaakte kwam het koelblok er ook uit. Ik zag dat er een soort van witte lijm aan de onderkant zat dus ik denk dat dat niet hoord. Toen ik hem weer wou opstarten deed hij het 10 - 15 sec en viel toen uit. Nu heb ik nogal een probleem want hij valt nog steeds uit terwijl ik alle stof enzo heb verwijdert en ik weet niet wat ik ermee aan moet. Ik heb hem een aantal keren opnieuw gestart en opnieuw erin gedaan. Nu doet hij het wel maar valt hij nogals uit. Weet iemand hoe ik het kan verhelpen? Ik heb trouwens ook nog een week tot 3-5 weken geleden een paar geheugenkaartjes gekocht waarbij ik hier om hulp heb gevraagd. Toen zeiden ze dat mijn computer het makkelijk aan kon en dat deed hij ook tot ik die koeling even wou schoonmaken... Hoord dat koelingsblok los te zitten?

Groetjes en alvast bedankt voor iedere reactie handig of niet handig,
Dwayne a.k Jamjostie

Hol eerst eens naar een computerwinkel en koop daar koelpasta, dan doorhollen naar een supermarkt voor wasbenzine.

Moe thuisgekomen de boel weer uit elkaar halen, goed schoonmaken met die wasbenzine en kijken of de processor nog wel goed in de socket zit, dan een heeeeeel klein beetje koelpasta erop smeren, dat moet zo dus mogelijk en is alleen bedoeld om de oneffenheden op te vullen, dan de koeler weer goed plaatsen, en proberen maar weer.

Denk dat de processor nu los zit of niet goed in de socket, let op er zit een hendel aan de zijkant om de socket te releasen, cpu recht erin laten zakken, vooral NIETS forceren want die pootjes breken gemakkelijk af, beugel weer naar beneden en de rest afmaken.

Die "soort witte lijm" is koelpasta en die hoort tussen je koelblok en je processor. Dit zorgt voor goede geleiding en warmte-afgifte van je processor aan je koelblok.

Wanneer je je koelblok verwijders hebt, eerst alle oude koelpasta voorzichtig verwijderen, eventueel met een beetje alcohol, en daarna nieuwe aanbrengen, een klein beetje zo groot als een rijstkorrel en dan voorzichtig verdelen.
Daarna je koelblok weer aanbrengen en de ventilator aansluiten.

Hier uitgebriede info

http://www.bouweenpc.nl/artikel/15/2

Alvast bedankt voor de reacties,
Ik kan op dit moment nog niet aan koelpasta komen. Maar ga proberen het te regelen. Ik zag in BIOS dat mijn CPU rond de 80 graden zat. Weet je zeker dat met koelpasta dit zal worden verholpen? (Ik heb er nu een ventilator en al opstaan) Met everest gaf hij maar rond de 3 graden tot 10 graden aan =/ Heel raar.

Groetjes,
Dwayne a.k. Jamjostie

Ik heb niet het gevoel dat je begrijpt wat de volgende gebeurtenis zal zijn als je dat ding gewoon blijft gebruiken zonder koelpasta .... Ik zou maar vast gaan kijken wat een nieuwe CPU kost want deze gaat het niet lang meer volhouden......

Alvast bedankt voor de reacties,
Ik kan op dit moment nog niet aan koelpasta komen. Maar ga proberen het te regelen. Ik zag in BIOS dat mijn CPU rond de 80 graden zat. Weet je zeker dat met koelpasta dit zal worden verholpen? (Ik heb er nu een ventilator en al opstaan) Met everest gaf hij maar rond de 3 graden tot 10 graden aan =/ Heel raar.

Groetjes,
Dwayne a.k. Jamjostie

Zou hem maar uit laten staan tot je die koelpasta hebt, en die er ook nog eens ook goed op de processor zit.
Winkels zijn tot 17.00 open.:confused:

Hallo allemaal,
Vandaag even naar een computerwinkel in de buurt geweest (die waren gesloten in het weekend) en heb ik een nieuw laagje laten aanbrengen. Meteen alles uitgespoten met compressor en alles doet het weer :) Alleen weet ik nog niet hoe het staat met me Proccesor maar hij werkt weer perfect. Ik hoop maar dat hij het nog lang mag volhouden :confused: . En dit alles voor de prijs van € 2,50. Het kost me tegenwoordig toch wat... :shocked:

Bedankt allemaal voor de snelle reacties waardoor ik min processor toch nog heb kunnen sparen :thumb:.

Groetjes,
Dwayne a.k Jamjostie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan