Computer valt uit / start niet verder op

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyjoey

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
hallo ,

Een week geleden had ik al problemen met mijn computer ( na wat rondgevraagt te hebben bleek het malware ofzoiets te zijn..) ik kreeg allemaal neppe foutmeldingen en me computer werd er heel traaaag door ( de CPU stond ook telkens op 100 ) ik had met heel veel dingen gescand maar kreeg het maar niet weg..

toen wilde ik de volgende dag de pc opstarten .. maar hij kwam niet verder dan het scherm waar die zij welke harddisks er allemaal inzitten enzo..

en als je de computer een tijdje aan laat staan valt hij ook nog uit

Nu een paar dagen later nog wat dingen geporbeert en kon ik toch nog bij de windows setup komen , patitie verwijdert , en geformateerd enzo , en dan gaat hij installen.. en dan valt de computer weer gewoon uit :shocked: dus ik kan gewoon niet verder gaan met installen .

Maar als ik hem dan weer overnieuw start , zie je ff niks en valt hij weer uit ( en dat een stuk of 5 keer ) en als hij het dan weer doet krijg ik persies het zelfde dat hij uitvalt bij de setup..

Het licht ook niet aan de harddisk want ik heb er al 3 geprobeert
en had nog een andere kabel lichen van de pc naar de stekkerdoos maar dat helpt ook niet.

Hopelijk kan iemand mij helpen

Mvg Joey

Is de Pc/Voeding stofvrij?
Heb je nog kaarten in de Pc zitten met een ventilator?
Draait de ventilator op de cpu wel?

begin bij het begin en ga eerst eens door de setup van je bios heen.
dus druk op F2 of zo als de cursor links boven begint te knipperen (na opstart)
Haal trouwens eerst alle eventueel aanwezige usb verbindingen uit de computer. Dus card readers, webcam`e.d.

Enter rustig door de bios setup en zorg ervoor dat de cd rom drive als eerste in de "boot volgorde staat" Stop de computer en start opnieuw op met de installatie cd in de lade.

wordt waarschijnlijk vervolgd
groet
Bart;)

begin bij het begin en ga eerst eens door de setup van je bios heen.
dus druk op F2 of zo als de cursor links boven begint te knipperen (na opstart)
Haal trouwens eerst alle eventueel aanwezige usb verbindingen uit de computer. Dus card readers, webcam`e.d.

Enter rustig door de bios setup en zorg ervoor dat de cd rom drive als eerste in de "boot volgorde staat" Stop de computer en start opnieuw op met de installatie cd in de lade.

wordt waarschijnlijk vervolgd
groet
Bart;)

Dat snap ik niet helemaal??

TS wil toch niet opnieuw installeren???

Ik heb nou alles uit de usb aansluitingen gehaald , en hij is weer bezig ..

(hopelijk valt i niet weer uit )

maar de voeding word verder ook niet warm ofzo ..

Nou hij was bij 100% ...

Valt de pc uit :evil:

Wat zou ik dan moeten doen met de voeding ?

Voeding door (laten) meten of even een andere proberen

De pc is al best oud , maar ongeveer 3 jaar geleden hadden we een nieuw moederbord , video kaart erin gezet dus ..

Maar wat ik net zij ,, tijdens het installen viel die uit

ik zet de pc overnieuw en hij gaat weer verder..

en na een tijdje deed hij het weer :eek:

ik zit nou gewoon weer op me eigen pc

ik vind het wel een beetje raar maargoed hij doet het :D en hij is tot nu toe nog niet uitgevallen :D

maar heeft iemand een lijst met programmas die je moet hebben op windows als je hem net geinstalt hebt ??

sound driver en andere drivers zijn al geinstalt ,, en nou ff flash en java enz downloaden maar wat heb ik nog meer nodig ???

En Bedankt voor jullie snelle reactie :thumb::)

net nadat ik de post plaatste ,, viel de pc uit:shocked::confused:

Heb nou maar ff het stof weggehaald ( zachtjes met de stofzuiger enzo ) hopelijk blijft i nou gwn aan ..

en kan iemand mij vertellen wat de standaart tempratuur is van de pc ?

voordat ik het stof weg had gehaald , had ik nog ff in de bios gekeken en daar zag ik 86 staan ..

@Bart the Second,

Ik kan even niet vatten wat je met je misbruikmelding bedoelt. Je kunt mij bereiken via crash@helpmij.nl
Heb trouwens je laatste bericht verwijderd, dit is niet gebruikelijk op het forum.

Laatst bewerkt:
Ik kan jullie even niet volgen ,, maargoed

Me computer doet het weer ( naar heel veel keer opnieuw starten staat windows er weer op ) en had daarna gestofzuigt (de voeding ) en nou werkt ie weer goed :thumb:

Bedankt voor jullie hulp

| Probleem is dus opgelost |

Hoeveel cd spelers , harddisken etc heb je in je pc zitten , want naar mijn mening ligt dit uitvallen dus duidelijk aan de voeding dat deze te weinig power levert na een tijdje.

Heb je trouwens al eens gekeken of er niet toevallig een paar condensators op het Moederbord bol staan ?

Veel succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan