Computer valt uit tijdens spelen van een spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vitalic

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2010
Hallo,

Sinds al een langere tijd (1,5 maand) valt mijn pc uit wanneer ik een spel aan het spelen ben. Dat betekent dat ik bezig ben en dat dan opeens het beeld zwart wordt met de melding 'no signal input'. Ik hoor de pc nog wel ventileren.

Het valt me op dat ie het bij het ene spel meer doet dan bij een ander spel. Ik denk dat het te maken heeft met hoe zwaar het spel is. Warcraft 3 viel eerst altijd heel snel uit. Ik heb daarna alle instellingen zo laag mogelijk gezet, en de resolutie op zn laagst, waarna die veel minder uitviel. Bij een spelletje Baldurs Gate (= geen zwaar spel) valt ie nagenoeg niet uit, maar Unreal Tournament kan ik alleen in het menu komen en hij valt al uit.

Ik heb de afgelopen tijd al gezocht naar een oplossing maar heb die niet kunnen vinden. Ik heb nieuw werkgeheugen aangeschaft, maar dat mocht niet helpen (ik kreeg voorheen allemaal errors bij het uitvoeren van een memorytest). Nu geen errors en nog steeds probleem.

Ik hoop dat iemand raad weet met dit probleem.

mvg,

Roeland

Laatst bewerkt:
Warmte ontwikkeling.

PC stofvrij?

Grafische kaart defect?

Hopelijk niks aan het moederbord.

aangezien je beeld zwart word, en zegt no signal input, wil dat zeggen dat je grafische kaart er slecht aan toe is.
voel eens aan de achterkant van je computer of het daar warm is, nadat hij uitvalt. Als dit zo is, dan is er een kans dat jij je pc op een slecht verluchte plaats zet, hem weinig stofzuigt of dat er een ventilator kapot is.

Ook is er een kans dat je grafische kaart het binnenkort volledig gaat begeven; als je nog garantie hebt, zal dit waarschijnlijk een productiefout zijn; is jou pc ouder dan 5 jaar, dan wil ik je nu al waarschuwen: begin al maar met sparen voor een nieuwe pc!

Kijk, dat idee had ik zelf ook. Ik zal dat eens even controleren met die temperatuur, maar op een ander forum hadden ze mij een software programmaatje gegeven (everest) en had volgens mij ook de temperaturen gemeten. Er is toen niks vreemds gemeten. Kan het ook zijn dat de temperatuur goed is, maar dat het alsnog aan die videokaart ligt?

En hopelijk bedoel je dat ik alleen hoef te sparen voor een videokaart?^^ Of heb ik kans dat als ik een nieuwe videokaart koop, dat die ook stuk gaat?

Stofzuigen heb ik maar 2x gedaan dus daar kan het probleem ook liggen. Mn pc staat hier. Is dat te krap?

Het is mij wel altijd opgevallen dat dat die ventilator nogal vreemd deed als het warm is (de zomer). Hij bleef niet stabiel draaien, maar ging steeds hard-zacht-hard-zacht-etc.

om eerlijk te zijn: ja hij staat te krap.
en als je pc een recent systeempje is, moet je inderdaad alleen maar sparen voor een nieuwe grafische kaart. als je pc al ouder dan 5 - 6 jaar is zou je best al beginnen te sparen voor een upgrade (moederbord/cpu/(voeding/)gpu

Oh, voor ik het nog vergeet te zeggn: leg NOOIT zware objecten op je pc!!! enkele CD doosjes of je toetsenbord/muis mogen wel nog, maar dat raar ding met het handvat zou je best ergens anders zetten!

Laatst bewerkt:
Die pc is bijna 4 jaar oud. Maar ik moet nog ff kijken wat ik hiermee ga doen. Die pc is van mn ouders, en ik ga binnenkort op kamers, dus misschien laat ik het maar zo. Mn ouders spelen toch geen spellen hierop. Ik zal wel die pc ff wat meer ruimte geven en ff stofzuigen om verdere schade te voorkomen.

En dat rare ding is niet zo zwaar, maar bedankt voor de tip ;)

Ook bedankt voor de hulp. Zo weet ik wel genoeg denk ik.

Roeland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan