Computer valt uit tijdens Starcraft 2

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zapi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zapi

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Hallo,

Sinds deze morgen heb ik Starcraft 2, al gauw werd duidelijk dat na een bepaalde tijd van spelen mijn computer uit het niets uitvalt. Dit probleem komt precies nog vaak voor als ik op internet kijk.

Nu goed, ik heb het nog niet kunnen oplossen, ik heb volgende zaken gedaan (zie link)
http://polaritygamers.com/pc/starcraft-2-crash-solutions/

ik heb een dell notebook:
2,4 Ghz dual core
4 G RAM
Vista 32-bits
grafische kaart ATI mobility Radeon 3400 series

=> de installatie van een up to date driver voor de schermkaart wordt nooit voltooid...

Mss ligt het probleem hier? Ofwel is mijn grafische kaart niet sterk genoeg?

Kunnen jullie me helpen?

Dank bij voorbaat

Moet kunnen. Hoelang hou je het meestal vol?

Starcraft is een redelijk zwaar spel.

Aangezien je dit speelt op een Laptop (Die overgens niet erg geschikt zijn voor games)
Zal het uitvallen voor 99% aan de temperatuur liggen.

Een laptop heeft niet zo'n goede koeling vergeleken met een desktop.
Tijdens "zware belasting" / gaming stookt de laptop zich warm en kun je dit soort problemen krijgen.

Download een coretemp en GPU-Z om de temperatuur te achterhalen van je cpu en gpu

Ja precies. Dat dacht ik ook al. Je kan de temps zien met pcwizard. Even googlen.

Ik ga er vanuit dat je alle patches t/m 1.1.1 hebt? Daar zitten een aantal crash fixes in, namelijk.

Verder

Ik heb die coretemp geinstalleerd, en mijn computer kan wel degelijk het spel draaien.

Nu is mijn temperatuur 63 en 62 graden, dit kan snel stijgen naar 70, heb nog niet gecheckt hoe warm het is tijdens Starcraft.

Zouden er geen andere manieren bestaan om die oververhitting te voorkomen?

Het zou maar jammer zijn mocht ik Starcraft niet meer kunnen spelen, want ik ga er geen nieuwe computer voor kopen :d

detail

Bedankt voor de reacties tot nu toe allemaal.

wat ik ook dien aan te geven, ik speel meestal via netstroom, met de accu uit mijn laptop, dit kan mss ook een invloed hebben?

Alle tips welkom, dan kan ik mijn spel eens uitspelen :-)

Dank bij voorbaat

Hallo

Betrokken "een dell laptop" ken ik niet , maar ...

Uitvallen laptop --> duidelijke indikatie van te warm (te heet) worden.

Deze eens stofvrij maken kan al wonderen doen.

Hoe wordt hier ook al vermeld :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-van-zelf-uit?highlight=laptop+stofvrij+maken

Indien deze al te lang te heet is geworden (veelvuldig uitgevallen) , zou ik persoonlijk de thermisch geleidende pasta v/d c.p.u. vervangen , daar deze dan vermoedelijk reeds is versteend.

Peter

Als dat niet werkt kan je altijd dit nog kopen: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate...display=DirektSearch&~cookies=1&scrwidth=1024

Een kennis had ook een probleem met een oververhitte laptop, toen kocht hij dit. En de temps gingen redelijk omlaag. Toen heb ik de kap van zijn laptop eraf gehaald zodat de onderkant open is. toen waren de temps echt goed omlaag gegaan. als je dit koopt zou ik het wel van een A merk kopen. Coolermaster is er ook 1 van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan