computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

riri1601

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
ik heb hier een Pentium2 met 266 mhz en 98mb ram geheugen.Er zit een harde schijf in van 6.4gb.De processor die erin zit is zo een grote platte met een koelvlak bovenop.Ik heb twee grote problemen met die bak:
1/valt te pas en te onpas uit.Kan gebeuren tijdens installeren van een programma,tijdens het gebruik van een programma of gewoon terwijl je niets doet.CTRL-ALT-DEL doet dan gewoon niets.Als ik héél veel geluk heb kan ik hem afzetten en terug opstarten,maar 7 keren op 10 lukt dat ook niet.Ik verwijder de processor dan even en als ik geluk heb start hij weer op.
2/Die rotbak is toch zo TRAAG.Als men een programma wil openen heb je de tijd om een tas koffie te gaan halen en nog op te drinken ook.
Weet er iemand raad?Ik ben ten einde raad en heb al veel goesting gehad om alles in te vuilbak te kieperen.
Besturingssysteem is Windows ME.(ook upgrade)Ook geprobeerd met W98,zelfde problemen.
Alvast bedankt voor alle hulp.

Een oplossing voor het uitvalprobleem kan misschien worden opgelost door een extra koelertje te plaatsen. om je systeem sneller te maken kun je bijvoorbeeld linux draaien.. dat gaat toch al wel wat sneller.. maar ff windowsprogramma's draaien word 'n probleempje denkik.. of natuurlijk een update van je systeem (wel duur) nieuw moederbordje, processor en geheugen..

ziemaar wat je 'r mee doet!

zoiets had ik zelf ook wel kunnen bedenken.een nieuwe computer kopen is natuurlijk de beste oplossing voor ALLE problemen.maar iedereen heeft niet het geld om een nieuwe te kopen en zeker geen kind van 13 jaar.

Voordat we verder denken over oplossingen vraag ik 't toch maar even: Heb je de gebruikelijke schoonmaakrituelen afgehandeld? Temp leeg, cookies eruit, schijfonderhoud, schijfopruiming, defrag enz enz.(virusscanner en vuurmuur geplaatst?). Dat systeem zou moeiteloos win 95/98 moeten draaien. Ik heb voor mijn kids ook twee ouwe bakken draaien, die gaan perfect.

Ik denk dat het probleem inderdaad aan de koeling ligt. Voor enkele euro's kan je een extra koeler in de kast plaatsen, maar ook een extra koeler vlakbij de processor.
Je kunt ook proberen om zaken als kabels en dergelijke zoveel mogelijk uit de buurt van de processor te houden.

Verder kan je inderdaad de pc eens grondig laten defragmenteren, en in elk geval alle temp files, cookies en temorary internet files weggooien zoals hierboven omschreven. Je kunt daar schijfopruiming voor gebruiken. Mischien heb je een grote internet geschiedenis? Kijk ook eens naar de grootte van je virtueel geheugen, is daar nog wel ruimte voor op je harde schijf?

Als dat nog niet mocht werken zou ik kijken of ik wat programma's kon verwijderen en daarna eventueel regcleaner draaien. Zorg wel dat je een backup van je register hebt! Je kunt de bestanden system.dat en user.dat kopieren naar c: en deze handmatig terugzetten als het fout gaat na gebruik van regcleaner.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan