computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

meilliyon

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2004
hallo,

Mijn computer is zo net 2 jaar oud... en nu ineens.... kan ik hem niet meer opstarten... of tenminste net nadat windows(2000pro) geladen is valt hij zwart... de cdrom, niks reageert meer.
ik dacht dat het misschien een virus zou zijn dus heb ik em geformateerd en ik wilde windows xp erop zetten, dus ja zo was ik weer halverwege de installatie en valt hij weer uit... ik heb het nog 2 x geprobeerd, maar ik kom niet verder, hebben jullie nog suggesties? (het is origineel een win ME copmputer en dat is al iet om gek van te worden)
in iedergeval bedankt...

gr.

Heb je de kast al eens opengemaakt.
Kijk dan eens of de koeler van de processor nog draait.
Draait de koeler van de voeding nog wel. Branden er nog lampjes op de voorzijde van de computer.

ja ziet er allemaal prima uit tenminste zo ver ik kan zien en ja alleen de lapjes bij de uitknopen de cdrom zijn aan

Het ziet er allemaal prima uit, maar draaien ook alle fan's?
Videokaart, voeding en processor fan.

maar natuurlijk heb ik dat gedaan... en ja die geheugen test leverde nix op

Heb je die kast al 's uitgezogen? (VOORZICHTIG...) Vraag me altijd af wat stof doet met die gevoelige printplaatjes zoals een moederbord.

je schrijft het is orgineel een me computer wat bedoel je daarmee stond die er al op toen je die pc kocht?
in veilige modus al geprobeerd zeker.

windows Milenium edition. daar was het zeg maar voor gemaakt, mijn ouders wisten niet wat ze deden toen ze de computer kochten.
en wat ik bedoelde is dat hij daarom niet echt geweldig met andere windows verzies wilde werken

en hoe heb je deze verwijderd van je systeem alvorens je er een andere op wou zetten?
je zult waarschijnlijk ook alle nieuwe drivers moeten installeren.
of heeft ie al gedraaid met win. 2000 of xp?

door met dos te formateren....
drivers zijn niet van belang aangezien die automatisch met xp, zelfs met win 2000 geinstaleerd.
het vorige os was 2000, maar dat lijkt mij niet echt meer van belang als ik niet eens door de installatie heen kom.

gefixt

Ik heb maar alles een voor een eruitgehaald en er weer ingezet, bleek dat een modem die erinzat toen we nog met de telefoon internet hadden ervoor zorgde dat nix het meer deed.
iig bedankt.
gr.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan