Computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

CynthiaL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Hallo iedereen,

Ten eerste wil ik zeggen dat ik niet al te veel weet op het gebied van computers dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen :rolleyes:

Ik heb het volgende probleem: als ik de computer probeer te starten dan valt ie vaak net als windows is gestart weer uit. Dit gebeurt vaak meerdere malen achter elkaar en soms na een paar keer opnieuw opstarten doet ie het weer (een tijdje). Ik heb hier op het forum lopen spitten voor een oplossing maar eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet wat er aan mijn computer scheelt..

Ik heb wel SpeedFan gedownload om naar de temperatuur te kijken en deze gaf het volgende:

Temp1: 47C (met een groen vinkje)
Temp2: 25C (met een blauw pijltje naar beneden)
Temp3: 49C (afwisselend met groen vinkje en dan weer een rood pijltje omhoog)
HD0: 44C (rood pijltje omhoog)

Verder heb ik Windows XP
Met Intel Pentium 4 CPU 2.80GHz
Kloksnelheid: 2.81 GHz, 512 MB

Ik hoop hiermee genoeg informatie te geven...:confused:

Welkom op Helpmij.

Je vraag is verplaatst naar de Systeem sectie.

Zo te zien zijn je temperaturen goed.
Wat versta je onder "valt uit"? Is dat het spontaan uitgaan van de pc?

Als je in veilige modus opstart, door eerst F8 in te trommelen na het bios bootscreen, en daar daarvoor te kiezen, geen problemen hebt, is het een driverprobleem.

Of doe onderstaande.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan