Computer valt uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arie64

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
En ja hoor ,

weer een vaag probleem ............ alom bekend in computerland.
Wat is het euvel ........ zeg het maar.
De Computer valt af en toe ........... soms zit er een WEEK tussen random uit.
Dan valt hij ook echt uit, geen rapporten van windows geen foutmeldingen geen BSOD
Is niet direct te starten duurt een paar seconden.

Voeding? Recom 550 watt

specs

Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
Mainboard : ASUSTeK Computer INC. P5KPL
Memory Bus Speed : 2x 401MHz (802MHz)
Memory Module : FF RM2GB484CA-64FC 2GB DIMM DDR2 PC2-6400U DDR2-800 (5-6-6-18 3-24-6-3)
Memory Module : FF RM2GB484CA-64FC 2GB DIMM DDR2 PC2-6400U DDR2-800 (5-6-6-18 3-24-6-3)
NVIDIA GeForce 8800 GTS 512 (128SP 1.63GHz, 512MB 2x972MHz)
SAMSUNG HD501LJ (500.1GB, SATA300, 3.5", 7200rpm, NCQ, 16MB Cache) : 466GB (C:) (D:)
SAMSUNG HD501LJ (500.1GB, SATA300, 3.5", 7200rpm, NCQ, 16MB Cache) : 466GB (E:) (F:)

Hele systeem is schoon ........... temperatuur processor 44 gr/C
Temperatuur GPU 65 gr/C

Voeding brak? Wie heeft er tips.

Zoals ik het lees denk ik dat je met je idee over de voeding in de juiste richting zit.
Je hebt geen idee bij welk gebruik dit gebeurt of valt er niet specifiek iets op als dit gebeurt?

Ik denk eerlijk gezegt ook de voeding hoe oud is je PC heb je hem wel's stof vrij gemaakt? :thumb:

Hoi !

Even in het logboek kijken en de vermelding op het tijdstip dat het euvel optrad hier weergeven maakt dat we niet hoeven te raden maar daadwerkelijk advies kunnen geven !

Rechtsklikken Computer - beheren - logboeken.

Greetz,

Harry.

Zoals ik het lees denk ik dat je met je idee over de voeding in de juiste richting zit.
Je hebt geen idee bij welk gebruik dit gebeurt of valt er niet specifiek iets op als dit gebeurt?

Hoi , Raymond ........ nee niet echt ......... heel zelden met games ....... wat voor mij dus betekend dat de grafische kaart geen problemen veroorzaakt?
Vanmorgen bv gewoon tijdens het bekijken van een You Tube filmpje.

Ik denk eerlijk gezegt ook de voeding hoe oud is je PC heb je hem wel's stof vrij gemaakt? :thumb:

Ronold ......

pc is bijna een jaar oud ........ zoals vermeld in het bericht is hij schoon.:p

Hoi !

Even in het logboek kijken en de vermelding op het tijdstip dat het euvel optrad hier weergeven maakt dat we niet hoeven te raden maar daadwerkelijk advies kunnen geven !

Rechtsklikken Computer - beheren - logboeken.

Greetz,

Harry.

Harry,

zoals ik vermeld heb in mijn bericht krijgt de pc niet eens de kans om fouten in het logboek te vermelden , zoiets doet hij als een programma vastloopt of er is een stuk hardware wat niet meer fuctioneert.

In mijn geval knalt hij er direct uit ....... geen BSOD gewoon BOEM weg spanning weg ......... ik kan het niet direct meer starten duur een paar sec.

Bijna 100 % zeker je voeding.
Geen garantie meer op je systeem of voeding toevallig?

Ik verwacht ook dat het de voeding zal zijn heeft u niet tijdelijk een andere voeding om te kunnen onderbouwen dat het aan de voeding ligt?

Groetjes,

Meer40

Ik verwacht ook dat het de voeding zal zijn heeft u niet tijdelijk een andere voeding om te kunnen onderbouwen dat het aan de voeding ligt?

Groetjes,

Meer40

Nee niet helaas , alleen een 350 watt volgens mij dat is niet genoeg voor de Nvidia kaart.

Bovendien het is weer zo lekker vaag ik heb hem nu de hele avond weer aanstaan en geen centje pijn meer he.

Als het de voeding is wil ik geen Recom weer ik vind ze nogal lawaai produceren.

Een ander iets waar ik ook aan zit te denken is de SATA connectors aan de HD's

die zitten ontzettend los , het is me wel overkomen dat alleen al bij het dichtmaken of verplaatsen van de kast de connectors los gingen.
Er moeten ook andere zijn die vast klikken kun je die tussen de SATA kabels bevestigen? hoe werkt dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan