computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

StanleyKelder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Berichten
116
Hoi, als mijn computer een uur of twee heeft aangestaan, valt ie plotseling uit. Rara. Ik kan hem dan ook niet meer aandoen, dan begint het aan/uitknopje te knipperen en gebeurt er verder niks. Een paar uur later gaat het dan wel weer. Zou het iets met de fan kunnen zijn, dat de computer te warm wordt bijvoorbeeld. Ik heb een desktop van Dell en Windows XP.
Alvast bedankt.
 
Hoi,
ik zou zeggen maak hem eens open en kijk hoe je fan op het koelblok eruit ziet.
Wellicht heb je hier wat aan.
Pc stofvrij maken voor beginners.

trek de stekker v.d. pc uit het stopcontact (of aan de achterkant v.d. pc)
ontlaadt de statische spanning door de pc-kast vast te houden (beste is een blank gedeelte) en b.v. een waterkraan aan te raken.
maak de pc open
leg hem op z'n kant
voorzichtig met een schoon kwastje het koelblok en de ventilator (vasthouden) v.d. processor schoonmaken
(dat is de ventilator die op het moederbord zit)
alle andere stof op het moederbord en onderdelen voorzichtig losvegen, zet de pc rechtop en verwijder met het kwastje de stof die evt. achterblijft van het moederbord en zuig met de stofzuiger (lage stand) het stof v.d. bodem op.
Evt. de ventilator v.d. voeding (aan de achterkant) schoonmaken en stof wegzuigen.
De onderzijde v.d. voorkant waar meestal de verse lucht aangezogen wordt, schoonmaken/uitzuigen (evt. frontpaneel verwijderen).
Succes
.
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan en succes verder.
(zet je vraag even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk boven je beginposting). :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan