computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bundy31

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2012
Beste moderators,

ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben...mijn probleem is namelijk dat mijn pc telkens uitvalt. Er komt een blauw scherm en daarna start de pc opnieuw op.
Mocht ik hiermee geholpen kunnen worden dan kan ik wat meer info geven

mvg

Wat zegt het blauwe scherm? Geef ons eens de foutcode die vermeld wordt, dat geeft namelijk een hint waar het probleem kan liggen ;)

oke dan moet ik wachten tot de pc weer uitvalt dan kan ik het zien namelijk

Welkom op Helpmij.nl! :thumb:

Helpen kunnen wij altijd proberen...
Op zo'n blauw scherm word meestal een aanwijzing gegeven waar het probleem zit.
Ga naar start>configuratiescherm>systeem (of druk op de win-toets op het toetsenbord samen met de pause/break toets..)
klik nu op het tabblad geavanceerd en klik op de knop instellingen bij opstart en herstel instellingen.
Haal nu het vinkje weg bij de computer automatisch opnieuw starten

Nu zal de pc bij het blauwe scherm niet opnieuw opstarten en kun je ons een aanwijzing geven.

oke ik heb het vinkje weggehaald dus nu maar wachten...

vaak als ik de pc laat scannen op virussen komt het blauwe scherm wellicht nu weer..

Laatst bewerkt door een moderator:
Het zou een koelingprobleem kunnen zijn (stof tussen de koelribben van de cpu koeler of de videokaart). Bij scannen loopt de temperatuur vaak wat op.
Heb je kort geleden dingen veranderd aan de pc? Drivers videokaart bijvoorbeeld?

Nou ik heb zelf niks veranderd. Zou het automatisch gebeurd kunnen zijn? Via een automatisch update misschien

532521_463170627075076_1648456746_n.jpg

kunnen jullie hier wat mee?

KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR
0xC000009C of STATUS_DEVICE_DATA_ERROR: beschadigde blokken op de vaste schijf.

Ga naar de opdrachtprompt (onder bureauaccessoires) en tik daar in CHKDSK /f

Anders zou het ook een virus kunnen zijn...

er gebeurd niks als ik dat intik..er komt heel snel een rechthoekig iets maar ook gelijk weer weg
ik heb het als admini uitgevoerd en hij is nu aan het scannen/controleren.
Als de pc maar niet uitvalt tijdens deze scan:shocked:

Laatst bewerkt:
Mmmm, Vista.
Open het startmenu, klik op computer, klik rechts op de harde schijf (C), klik op eigenschappen, klik op extra, klik op schijf controleren en volg verder de aanwijzingen (eventueel checken bij opnieuw opstarten)

Of klik op rechts bij de opdrachtprompt en kies uitvoeren als administrator (dan zou het wel moeten lukken)

Laatst bewerkt:
ja dat was gelukt het was bezig met een controle maar verdween ook na 3 stappen ik heb de uitslagen niet kunnen zien..:S

Nogmaals proberen (door bij opdrachtprompt te kiezen (met rechts) voor uitvoeren als administrator.
Anders even opstarten in veilige modus (F8 indrukken direct bij het opstarten) en dezelfde truc daar doen.

Maar nogmaals, het zou ook een virus kunnen zijn...

ik begrijp het maar ik heb mijn pc sowieso laten scannen op virussen en hij vond niks..microsoft essientals ofzo heet die. En mbam vind ook niks maar ondertussen probeer ik het opnieuw

het is erg vervelend want het gaat veel te snel weg maar er stond de logboek iets is voltooid. Is het mogelijk dat ik hier ergens een logje van kan vinden?
overigens heb ik dit vaker gedaan de laatste tijd volgens mij. Nadat de pc een paar keer uitviel en opnieuw ging opstarten werd er een schijfcontrole uitgevoerd. Er werden verder geen fouten gevonden.

Die scan zou wat langer moeten duren dan een paar minuten...
Doe het via F8, kies daar "opdrachtprompt" en tik dan chkdsk /f /r (met precies dezelfde spaties ertussen)

De oorzaak zou een beschadigd blok in de page-file op de harde schijf kunnen zijn....

dfdffdg.jpg

ook met : chkdsk /f /r krijg ik dezelfde resultaten...namelijk geen fouten geconstateerd. Beschadigd blok de in de page file klinkt niet goed..:eek:

@Bundy31
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.!

Hoi,
Uitleg van jouw Bug_Check_Code (Eng).
Probeer het volgende: Schakel je pagefile uit (windowstoets+pause/breaktoets>geavanceerde systeeminstellingen>geavanceerd>prestaties>instellingen>geavanceerd>virtueel geheugen>wijzigen>vink aan: Geen wisselbestand en herstart de pc!
Na de opstart schakel je het wisselbestand weer in volgens dezelfde procedure, met dien verstande dat je nu "aangepaste grootte" aanvinkt. Vul bij begingrootte en de maximale grootte dezelfde waarde in (1,5 x de waarde van je RAM in MB).
Herstart de pc en kijk of het probleem nog bestaat.
Heb je de schijf al eens gedefragmenteerd?
Lees dit even (Eng) mocht je het Engels niet machtig zijn dan vertaal ik het meest belangrijke wel voor je.
Hoe oud is je pc?

Laatst bewerkt:
oke ik zal er op letten...
ik heb de stappen gevolgd dus de wisselbestand aangepast etc...Helaas moet ik nu weg dus ik laat de pc gewoon aan staan als ik terug ben zie ik of die is uitgevallen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp tot nu toe..
mijn pc is ongeveer 6 jaar oud

helaas had ik vandaag (vrijdag) pas tijd om weer naar de pc te kijken. Ik heb de laatste stappen uitgevoerd met de aangepaste grootte etc. Ook dit verhelpt het probleem niet. Verder ben ik helaas zeer slecht in Engels ik hoop dat jullie het een beetje kunnen vertalen...

Laatst bewerkt:
De pc is +/- 5 jaar oud denk ik, heb je de zaak binnenin al eens grondig schoongemaakt?
Zo niet dat wil ik je wel een schoonmaakplan geven hoe je dat veilig kunt doen.
Wat ik nog vergeten ben, heb je al eens geprobeerd in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) te starten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan