Computer valt veel uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultralord

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hoi,

Mijn PC valt heel vaak uit :( meestal is het binnen 5 minuten na het opstarten en dan doet de PC dat soms wel 2 of 3 keer achter elkaar.
Ik heb nu de PC dag en nacht aan maar dat kost me natuurlijk bergen met stroom.
De PC is een Pentium 4. Waar zou het aan kunnen liggen?
Oververhit waarschijnlijk niet.. virus ook niet denk ik (AVG en MBAM)

P.s. Het is niet het systeem wat in mijn profiel staat, het is een andere pc (Voor de systeemeigenschappen enz. moet je maar even vragen als dat van belang is)

Bij voorbaat dank,
Michiel

Doe je de pc regelamtig ont-stoffen?
Dus fans en koelblok schoonmaken.
Heb je het windows-logboek al gekeken?

Zie ook de bijlage.

Ook ontstoffen al vaak geprobeerd helaas.
Ik heb het vakje uitgevinkt (Automatisch opnieuw opstarten na systeemfout).
Ik ga de PC een aantal keer uitzetten en weer aan (en dan een paar minuutjes wachten).
Over 10/15 minuutjes het resultaat :)

Dan lees ik vanavond laat weer verder mee :)

Ik heb de PC 2x opnieuw opgestart en steeds ruim 5 minuten gewacht. De PC is niet uitgevallen gekgenoeg. Ik heb daarom even in het systeemlogboek gekeken, maar daar kan ik de fouten niet vinden. Weet je (of iemand anders) misschien of er wel een log van wordt gemaakt en hoe ik die kan vinden.
Met de eigenschappen van de log kan ik misschien verder komen tot een oplossing.

Mvg, Michiel

Hoi,

Het zou nog aan je voeding kunnen liggen deze kan ook voor rare fratsen zorgen en vooral om dat hij het nu weer normaal doet misschien iemand in de buurt waar je een voeding kan lenen om te proberen.

Modag

Nog eens proberen als de pc helemaal afgekoeld is.

Ennuh logboeken:
Start> configuratiescherm> systeembeheer> Logboeken.
Daar even bij alle opties kijken en dan zoeken naar data / tijden van vastlopers.

Hoi,

Ik heb even op Google gezocht naar de PC (die nergens meer te verkrijgen is volgens mij); ik heb de PC al 3+ jaar.

Als het goed is zit er een 300W voeding in, 512MB werkgeheugen, 2.4GH Processor.
Zou 300W genoeg zijn? En zo niet, zou ik die simpel kunnen vervangen of is mijn PC niet gebouwd op bijvoorbeeld een 400/500W voeding?

Mvg, Michiel

Hoi,

Sorry ik bedoel niet dat je voeding te weinig vermogen heeft maar misschien dat hij niet helemaal naar behoren functioneert. Laatst had een collega ook z'n probleem pc viel ook zomaar uit na veel zoeken en testen ook tot de conclusie gekomen dat het de voeding moest zijn er een andere voeding in geplaatst en het was/is over dus daarom mijn idee hierover.
En op je vraag of je ook 400 of 500 watt kan plaatsen ja dat kan alleen zal dit een beetje teveel zijn voor je pc je hebt dat zoals ik het nu zie niet nodig, alleen welke videokaart zit erin.

Modag

Hoi,

De PC wordt eigenlijk alleen gebruikt voor email, internet en office etc. Er zit een videokaart in van de Radeon 9200 Series, weet niet precies welke (staat niet bij systeeminfo) maar ik weet wel dat de videokaart niet erg goed is.

Mvg, Michiel

Hoi,

Het vermogen van deze voeding voor deze configuratie is genoeg maar ik weet natuurlijk niet of hij in orde is daarom mijn vraag om een andere voeding te proberen.

Modag

Hoi Modag,

Bedankt voor je reactie.
Ik zal binnenkort een andere voeding proberen en kijken of het daarmee opgelost wordt.

Als de PC weer problemen heeft en als ik het zelf niet op kan lossen dan zet ik het wel weer op Helpmij, maar ik denk dat het goed gaat komen!
Ik zet de vraag nu op opgelost dan.

Heel erg bedankt allemaal voor de reacties!

Mvg, Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan