Computer valt (zonder aanleiding) Gewoon uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

1996master

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Berichten
48
Hallo helpmij!

Inmiddels heb ik alweer een probleem erbij met de computer van mijn vader.
Wanneer hij bezig is in excel of word valt de computer soms in een keer uit!
Dit vind hij zeer irriterend. want als hij een hele avond druk is geweest achter zijn computer, en de computer valt uit. dan is zijn hele avond werk voor niets geweest.

Ik weet eigenlijk niet waar ik moet zoeken, maar ik denk dat het in het besturingssysteem zit

Het enige wat ik weet is dat deze pc:
Windows XP
Met
Service pack 4 of 3 heeft.

Ik hoop op reactie, en misschien nog wel hulp

Groeten 1996master
 
Goedemiddag,

Ik zou alvast even om te beginnen pc wizard er op zetten kan je alvast iets bekijken zoals temps en gegevens van de pc .
En waarom denk dat het software matig is wat vreemd geinstalleerd of zo
 
Oke. dan ga ik dat eventjes proberen, maar wat moet je precies weten dan?
 
Laatst bewerkt:
Als hij uitvalt is er altijd een aanleiding voor. Dat kan natuurlijk van alles zijn, mss een virus? Als je met b.v. Excel of Word werkt, kan je om de zoveel tijd automatisch een backup laten maken (is zelf in te stellen) en ben je zeker geen hele avond werk kwijt, hooguit enige minuten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Om te beginnen de temps en welke hardware, altijd makkelijk en kijk ook even welke voedingen hoeveel wattt die is.
 
Hoi,

Om te beginnen de temps en welke hardware, altijd makkelijk en kijk ook even welke voedingen hoeveel wattt die is.

Hardware Monitoring : Winbond W83697HF
Voltage CPU : 1.34 V
+3.3V Voltage : 3.31 V
+5V Voltage : 5.00 V
+12V Voltage : 11.25 V
Processor Fan : 2596 rpm
Chassis Fan : 2812 rpm
Processor Temperature : 42.5 °C
Mainboard Temperature : 31 °C
:
Hard Disk Monitoring : S.M.A.R.T
Hard Disk HDT722516DLAT80 (Assembly) : 27 °C

Dit heb ik gevonden bij temperaturen,


Ik zit nu al een tijdje achter de pc, en het valt me op (dat als ik cpu-wizard minimaliseer) zie ik rechtsboven de temperaturen, en het vbalt op dat heel langzaam de pc-temp stijgt, ik denk dat binnen een half uur tijd de temperatuur van gemiddeld 35-37 steeg naar 44-46 graden celsius(gemiddeld)

Hopelijk kun je hier mee verder, meer info nodig? vraagmaar!

Groeten 1996master
 
Hoi,

De temps zijn in orde zo te zien je vader heeft de laatste tijd geen rare dingen gedownload waar trojans of een virus in zou kunnen zitten en anders wordt het zoeken .
en als ik je vader was zou ik niet een hele avond wachtten met opslaan in excel of word ,moet je zoizo niet doen doe ik ook niet
 
Hoi,

De temps zijn in orde zo te zien je vader heeft de laatste tijd geen rare dingen gedownload waar trojans of een virus in zou kunnen zitten en anders wordt het zoeken .
en als ik je vader was zou ik niet een hele avond wachtten met opslaan in excel of word ,moet je zoizo niet doen doe ik ook niet

Je kunt sowieso ook de autohersteltijd verkorten, de tijd dat office automatisch het
document als een soort backup opslaat in (ik geloof) de Temp map... Dit zit
ergens in Extra -> Opties verborgen. Als je de tijd hier verkort kun je in ieder geval
je document redelijk in tact houden tot het probleem gevonden is....:)

Groet,

Remy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan