Computer van router blokkeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jd m

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
107
Ik wil graag een computer van mijn router blokkeren zodat die computer niet meer gebruik kan maken van het internet. Is er een mogelijkheid om dat te doen zonder netwerk beveiligen?

Ik heb een Asus WL-520GC router.
 
Dan moet je gaan macfilteren, dus in de router ingeven welke pc's (mac's) toegang tot jouw netwerk hebben.
 
JA, of als je het heel onprofessioneel wilt doen, kun je natuurljk ook op die desbetreffende pc een compleet verkeerde gateway opgeven. dan gaat het internetten ook niet lukken.
 
JA, of als je het heel onprofessioneel wilt doen, kun je natuurljk ook op die desbetreffende pc een compleet verkeerde gateway opgeven. dan gaat het internetten ook niet lukken.

nu maar hopen dat die gene op de pc niet zo slim is om gewoon alles weer op automatisch te zetten. Het doel is juist om iemand te blokkeren en dat die gene vanaf de pc waar hij op zit niet weer internet aan kan zetten.

ik denk dat het onder firewall staat:

Asus WL-520GC router
Firewall

NAT Firewall, SPI (Stateful Package Inspection) Firewall, WAN ping control, Single Port and Port Range filter, URL based filter, MAC Address filter
 
Ja idd, of bij het lokale beveiligings beleid de boel afsluiten dan kan die persoon het zowiezo niet meer ;)
 
even klein vraagje tussendoor.
waarom wil je uberhaupt iemand blokkeren van het netwerk?
als het een thuis netwerk is dat haal je gewoon zijn netwerkkaart er uit.
ander namelijk....?(aka uitleg)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan