Computer van slag, kan geen infectie vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapaljera

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
123
Beste Helpmij-ers,

Ik heb 2 problemen, die misschien met elkaar te maken hebben.

1) sinds een week doet mijn msn het niet of nauwelijks, als ik aanmeld kan ik pakweg 5 keer iets ontvangen wanneer ik tegen iemand praat, daarna komt er niets meer binnen (en ja die mensen praten wel tegen me!). Afmelden en opnieuw aanmelden werkt wel, maar na korte tijd stopt binnenkomende berichtgeving weer met binnenkomen. Ik heb msn nieuwste versie geherinstalleerd, maar dat werkt niet. programma's als e-Buddy werken wel gewoon.
Het vreemde is dat dit op 2 computers het geval is! Op de ene wordt veel gedownload, op de andere (laptop) helemaal niet.

2) sinds een paar dagen (niet gelijktijdig met probleem 1) is mijn computer totaal van slag. programma's opstarten werkt vaak niet, opgestartte programma's 'reageren' vrijwel meteen niet (bericht 'programma reageert niet' verschijnt). ook werkt ctrl-alt-del niet, er komt geen reactie op, net als het normaal afsluiten of afmelden van de pc. wanneer ik dat probeer gebeurt er ook niets, laastste dagen is het dus steeds stekker eruit, omdat de pc anders gewoon aan blijft staan.
Na scannen met MBAM werd maar één infectie gevonden, waarvan ik al op de hoogte was en dat volgens mij geen echte infectie was, echter wel verwijderd voor de zekerheid.

het 2de probleem is verreweg het belangrijkste omdat mijn computer gewoon niet meer functioneerd, behalve in veilige modus kan ik er zeker van zijn dat hij werkt maar goed... dat kan nooit de bedoeling zijn...
Ik download wel ... maar bij downloads wordt verder ook geen infectie gevonden

heeft iemand een idee hoe dit kan? zijn er bepaalde logs die ik kan posten zodat iemand met verstand van zaken (ik ben niet zo iemand) daaruit een conclusie kan trekken over wat er mis is?

bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
Nice, dank je dat ga ik eens doornemen.

Verdere reacties zijn ook nog steeds welkom!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan