Alexandra82
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 13 feb 2008
Hallo iedereen!
Dit is mijn eerste vraag hier! Ik zal meteen alles van A tot Z vertellen.
Mijn moeder opende een mailtje via hotmail en die zag er erg verdacht uit. Vanaf die dag gebeurt het volgende:
-bij het opstarten van de laptop komt een stotterend Windows-opstartgeluid uit
-het opstarten duurt 8 minuten
-alles is erg traag daarna (bureaublad laden en zo)
-alle video en audio (ook youtube) komt stotterend uit de boxen, alsof de boxen opgeblazen zijn
-internet vebinding valt steeds uit met als melding: DNS error. Daarna doet ie het opeens weer, kan 1 uur duren.
ADSL leverancier gebeld (Compuserve) alles deed het prima bij hun. Ook de modem (Zyxel) in orde.
Avast was destijds de antivirus, deze had na een scan 1 trojan gevonden, maar na het verwijderen daarvan bleven de problemen...
Daarna nog met AVG gescaned, geen resultaat.
Een computerwinkel gebeld, kost 70 euri om te laten maken. Ze legden uit dat het een virusprogrammatje is dat ergens verstopt is en dat alles vetraagd.
Mijn vraag (of vragen) is nu:
Zijn dit de symtomen van een virus of zijn de boxen en de harde schijf kapot?
Als het toch de virus is, kan ik dit zelf verhelpen en 70 euro besparen?
Systeem: Windows XP Home
Merk laptop: Packard Bell
Mijn computerkennis: op schaal van 1 tot 10.....een 6
Alvast bedankt!
Greetz,
Alexandra
Dit is mijn eerste vraag hier! Ik zal meteen alles van A tot Z vertellen.
Mijn moeder opende een mailtje via hotmail en die zag er erg verdacht uit. Vanaf die dag gebeurt het volgende:
-bij het opstarten van de laptop komt een stotterend Windows-opstartgeluid uit
-het opstarten duurt 8 minuten
-alles is erg traag daarna (bureaublad laden en zo)
-alle video en audio (ook youtube) komt stotterend uit de boxen, alsof de boxen opgeblazen zijn
-internet vebinding valt steeds uit met als melding: DNS error. Daarna doet ie het opeens weer, kan 1 uur duren.
ADSL leverancier gebeld (Compuserve) alles deed het prima bij hun. Ook de modem (Zyxel) in orde.
Avast was destijds de antivirus, deze had na een scan 1 trojan gevonden, maar na het verwijderen daarvan bleven de problemen...
Een computerwinkel gebeld, kost 70 euri om te laten maken. Ze legden uit dat het een virusprogrammatje is dat ergens verstopt is en dat alles vetraagd.
Mijn vraag (of vragen) is nu:
Zijn dit de symtomen van een virus of zijn de boxen en de harde schijf kapot?
Als het toch de virus is, kan ik dit zelf verhelpen en 70 euro besparen?
Systeem: Windows XP Home
Merk laptop: Packard Bell
Mijn computerkennis: op schaal van 1 tot 10.....een 6
Alvast bedankt!
Greetz,
Alexandra