Computer verbind niet meer met beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunakore

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2011
Hallo, ik heb het probleem dat als ik de PC opstart, het beeldscherm uitblijft..
Dit had ik een tijdje geleden ook, toen drukte ik de videokaart even aan, en het probleem was opgelost. Toen ik vorige week mijn computer moest verplaatsen ging de beeldscherm niet meer aan. Er staat dan 'no signal'. Ik denk zelf dat er iets niet goed vast zit of een kabeltje is losgeschoten, als iemand mij kan helpen, waardeer ik het.

Hoi,

Omdat je aangeeft dat je eerder 'de videokaart even aandrukte', zit daar denk ik het probleem.
Verwijder de videokaart eens en plaats hem opnieuw. Mogelijk is de connectie met het moederbord niet helemaal goed, en daarmee los je het probleem in de regel op.

Buh .... , je hebt hem toch ook 'even aangedrukt'?
Heb je de kast niet open gehad dan?

De monitor kan op twee manier verbonden zijn (zie bijlage)
Als hij niet 'dwars' op het moederbord zit, heb je een probleem ......

Bijlage.jpg

Laatst bewerkt:
Jawel, maar even aandrukken is toch amders als de videokaart eruit halen en er vervolgens weer inplaatsen, toch?

Over bijlage: De kline vierkant is er niet bij mij, ik gebruik de 'grote rechthoek' zoals op je bijlage, maar die zit ietsjes hoger

Ja, gewoon even aanraken. Dan raak je evt. statische electriciteit 'in je lijf' kwijt die schade zou kunnen veroorzaken aan de electronica in je pc (een 'schokje' dus)
Ik heb het overigens zelf nog nooit meegemaakt ..... in 21 jaar tijd als 'computeraar' op werkgebied .... zég maar.
Edoch: je weet maar nooit nietwaar ... !

Ja, gewoon even aanraken. Dan raak je evt. statische electriciteit 'in je lijf' kwijt die schade zou kunnen veroorzaken aan de electronica in je pc (een 'schokje' dus)
Ik heb het overigens zelf nog nooit meegemaakt ..... in 21 jaar tijd als 'computeraar' op werkgebied .... zég maar.
Edoch: je weet maar nooit nietwaar ... !

Ik heb al wel eens met mijn vingers aan de videokaart gezeten, kan dit ook gevolgen hebben? Zonder eerst een radiator te hebben aangeraakt ofz.

Lol, maar zijn er winkels waar ik mn pc kan heen brengen, en dat ze even kijken, aansluiten en zeggen wat het probleem is zonder te betalen ofz?

Ah .....

Je kunt toch gewoon googelen daarop?
Al is het alleen maar deze: http://www.multimediacenter.nl/

Maar ik verbaas me eerlijk gezegd.
Duidelijk is, dat het probleem naar alle waarschijnlijkheid te maken heeft met de verbinding van de grafische kaart met het moederbord.
Je had het probleem al eerder en het 'aandrukken' van de grafische kaart loste het probleem op kennelijk.
Dus zo moeilijk kan het toch niet zijn om dit zelf te doen?

Laatst bewerkt:
Hmm, weet jij misschien hoe duur een nieuwe videokaart is?
Dat wat spelletjes van nu kan draaien op medium, ik hoef niet de allerbeste..

Ik ga hier helemaal niet meer op in.
Je probleem is nog niet eens serieus bekeken of je begint al te zeuren over een andere grafische kaart ....
Veel succes verder met 'computeren' hè .... !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan