computer verbind niet met Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsdekorver

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2002
Hallo,
Ik heb een prima werkend netwerk (tot nu toe), maar er is nu een nieuwe huisgenoot aangekomen, waarvan ik alles heb geprobeert met de computer, maar ik krijg hem niet verbonden. Even een samenvatting:

- Lichtjes branden goed, dus kabel is Goed verbonden
- Kabel doet het wel als ik mijn laptop erop verbind.
- De Sweex router vermeld fouten in de security log als volgt: 01/01/2002 22:22:48 Can't find NTP time
- Op de computer werkt ipconfig /release ; /renew niet, hij blijft bij renew vastzitten.
- Ik heb geprobeert de IP gegevens te forceren (gewoon intiepen dus), maar krijg alsnog geen verbinding.

Oh wacht, geen verbinding is verkeerd gezegt, Windows XP beweert wel dat de verbinding bestaat, maar een ping naar de router (192.168.2.1) levert niks op.

Nog eventjes 1 laatste opmerking, de eigenaar van de computer beweert dat de computer thuis wel verbinding gehad heeft, maar de laatste maand ook daar niet meer.

Ik hoop dat er iemand is die mij de oplossing kan geven. Wat is NTP? en wat veroorzaakt die foutmelding?

Alvast bedankt,.
Niels

probeer eens een ander netwerkkaartje
of haal deze er eens uit en start de pc eens op zonder die kaart. instaleer deze daarna eens opnieuw.
hiermee forceer je de oude netwerkinstellingen.
Of check in je router of deze lanpoort wel openstaat.

bedankt voor je reactie, de lan poort staat wel open. Het opnieuw installeren van de netwerk kaart daar wacht ik wel eventjes mee, aangezien ik liever eerst alles mogenlijk probeer voordat ik de computer openmaak (hij is niet van mij). Ik probeer wel gewoon even de driver te uninstalleren, of heeft dat niet hetzelfde effect??

Het verwijderen van de driver heeft niet hetzelfde effect als het verwijderen van de kaart.
Maar is wel een optie.

Hoi, alweer met mij. Ik ben inmiddels al een stapje verder. Een nieuwe netwerk kaart in de computer heeft het probleem met de router (half) gefixed. Ik krijg nu mooi een IP adres, EN kan de gedeelde bestanden van mijn laptop lezen en copieren, alles prima.....

Nu de problemen.
Ik kan alleen verbinding met mijn laptop krijgen door "\\(IP adres)" in te voeren, ik krijg geen verbinding met mijn workgroup met de computer.

192.168.2.1 geeft geen verbinding met de router, maar pingen via DOS werkt wel

De router beweert dat allen mijn laptop verbonden is (via zijn menu dan, lichtjes branden allenmaal wel goed)

En.... er is nog steeds geen verbinding met internet (via de computer dan)!!!

Ik heb nu even 2 dingen geprobeert:

1. Bij internet explorer:properties:Advanced even restore default geclikt (zonder resultaat)

2. Alle programmas die via de user zijn opgestart (via CTRL+ALT+DELETE) uitgeschakelt, mischien dat een of ander programmatje de verbinding tegenhield.

Ik heb dit afzonderlijk van elkaar gedaan, maar zonder resultaat.

WIE HEEFT VOOR MIJ NOG EEN SUGGESTIE????

Alvast bedankt,
Niels

XP of ander firewall (evt SP2) geinstalleerd en draaiend op de pc?

NTP= Network Time Protocol, hiermee kun je de machines laten synchroniseren met een andere pc qua tijd.eventueel met een Tijdserver die aan een atoomklok hangt

firewall heb ik uitgezet op de router, en op de computer ook, maar desondanks werkt het toch niet. Ik heb een beetje zitten zoeken op het internet, en er bestaan wel soortgelijke problemen, maar dan kan er niet naar het internet gepinged worden, daar ligt het aan de dns server.
Verder, nog 1 ding die wel/of niet belangerijk zou kunnen zijn, bij IPCONFIG is alles hetzelfde als bij mij op de laptop, behalve de Node Type, die is op de computer UNKNOWN, en op de computer MIXED.

Hopenlijk helpt het.

Ja hoor, na 2 weken lang zoeken naar een antwoord ben ik er eindelijk uit, en vind ik het wel belangerijk dat anderen dit ook te horen krijgen.

Ik ben erachter gekomen dat er ontzettend veel mensen zijn die dit probleem krijgen, het kunnen pingen van andere computers (op IP) op het netwerk (wat voor netwerk dan ook) en evt ook internet paginas. Maar dat helemaal niks wil werken via de brouwser of ander internet programma's... en... niet kunnen pingen op computer naam.

Hoewel het lijkt op een DNS fout, blijkt dus ook dat je WINSOCK 2 corrupt kan zijn.

Op het forum

http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=177979&page=1

ben ik het antwoord tegen gekomen, daar kun je de manier vinden om dit te fixen, maar mocht je net als ik het probleem via windows XP hebben, dan kun je beter naar http://www.ozcableguy.com/downloads.html#winsock gaan en daar de XP patch downloaden.

Alles werkt nu.!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan