Computer verrot, videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stormbreaker

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
Beste mensen,

Ik heb van de winter een nieuwe videokaart gekocht.
Helaas geeft het ding nu steeds meer problemen: Racedriver Grid loopt herhaaldelijk vast en dat geeft een beeld als deze: http://thumbs.dreamstime.com/thumb_273/12119749057TkK48.jpg alleen dan met andere kleuren, soms wit/zwart, soms bruin/grijs.

Ook het spel NFS Prostreet werkt niet, die heb ik vandaag nieuw gekocht.
De muis werkt niet in het spel en als ik ergens op klik sluit hij af.
Dankzij de bediening in het toetsenbord kan ik helaas niet de juiste spelbesturing instellen (die mét stuurtje en niet met toetsenbord).

Alhoewel de problemen los van elkaar staan is de pc wel slecht geworden.
Ook in Windows valt de pc regelmatig in coma om na 5 minuten weer te ontwaken of zijn er vastlopers.

Pc wordt nu gescand op virussen maar daar kan het volgens mij niet alleen aan liggen...
Storm

Heel verhaal, maar nergens de info die we nodig hebben.

Welke videokaart? En welke heeft deze vervangen?

Hoe is de rest van de hardware?

Extra voedingskabel aangesloten op de kaart als dit van toepassing is?

Is de voeding van een a-merk en levert deze voldoende stroom?

Of te wel, het verhaal dat je nu schijft is duidelijk, maar zonder volledige info kan niemand hier ook maar iets over zeggen.

ok eten eerste:

wat zijn de specefecaties van je pc?

welke videokaart welke processor hoeveel geheugen welk besturingsysteem?

als je deze dingen niet weet doe dan ctrl alt delete en klik op nieuwe taak starten en dan typ je dxdiag. en dan kun je de meeste gegevens die ik hierboven vraag vertellen. en kijk ook even of de onderdelen niet te heet worden door middel van het programme speedfan

hier te downloaden:
http://www.almico.com/speedfan440.exe

en dan dubbelklikken op het gedownloade bestand klikken. en als het is geinstalleerd dan dubbelklikken op pictogram op bureablad en dan even wachten en dan komt er een schermpje waarop je op close moet klikken.

dan komen er temperaturen tevoorschijn met een vlammetje vinkje of pijltje ervoor.

kijk of er ook ergens een vlammetje bij staat zo ja meldt dan hier het onderdeel en de temperatuur.

het zou oververhitting kunnen zijn.
Maar het kan ook dat de voeding brak is.

Voor we gaan speculeren, laten we eerst wachten op de info van ts. Nu is het puur gokken daar we eigenlijk nog niets weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan