Computer vertraagd na stroompanne.

Status
Niet open voor verdere reacties.

reaces

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
Een week geleden is door een stroom-panne mijn computer plots uitgevallen.
Sinds duurt het 15 tot 30 minuten voor de computer om op te starten.
Waarna de computer nog zo'n 30-60 minuten traag reageert, en soms hapert na iets uit te voeren. Na een uurtje stoppen de problemen volledig, tot ik hem weer uit doe.
Als ik hem uit en aan doe nadat hij goed werkte, herbegint het probleem. (zelfs als ik hem onmiddellijk weer aanzet)

Ik heb al het register uitgekuist een anti-virus check gedaan, de fans gecheckt, en veilige start-up gedaan.
Veilige start-up had geen problemen bij het opstarten, maar ik kan niet vinden welk proces mogelijk het probleem veroorzaakt. Huidige processen bij start-up zijn: dwm.exe, explorer.exe ccsvchst.exe, btdna.exe, taskmgr.exe, winlogon.exe, nvraidservice.exe, csrss.exe, unescapp.exe, sprtcmd.exe.

Ik weet niet wat het probleem is, alleen taskmr.exe is taakbeheer (gebruik je zeker om de processen te checken) maar je kunt proberen de computer in slaapstand te zetten, dat doe ik ook altijd en het is veel sneller. (Houd Shift ingedrukt bij het afsluitmenu, en dan staat er in plaats van StandBy Slaapstand, tenzij je een ander besturingssysteem gebruikt dan XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan