Computer vind geen harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Whiteman111

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2007
Ik heb eeb probleem met een compter, hij ziet nl geen harde schijf meer. Nu heb ik op het forum diverse vergelijkbare problemen gevonden en ben inmiddels een stuk wijzer geworden, echter zit toch weer vast. Het gaat om een SATA schijf van Maxtor. Ik zal even vertellen hoever ik nu ben:

-Windows setup cd zit in computer
-F6 werkt niet, maar op een gegeven moment krijg ik toch de vraag of ik externe drivers wil toevoegen en klik op E
-Floppy in computer met SATA driver ( Maxtor SATA/150 PCI Card driver, gedownload)
-vervolgens krijg ik een scherm waarin staat dat setup de maxtor zal installeren en klik ik op ENTER = doorgaan.
-Windows setup gaat dan door, maar stopt daarna weer, met wedereom de mededeling dat er geen vaste schijf station te vinden is en kan ik alleen op F3 klikken om af te sluten.

Wat doe ik verkeerd

Je hebt geen drivers van een Maxtor PCI kaart nodig, die heb je namelijk helemaal niet, maar van de SATA/RAID driver van je chipset op het moederbord.

Ok, en hoe weet ik welke drivers ik nodig heb? Ik weet nl niet wat voor moederbord het is.

Ik zie tijdens opstarten wel iets staan, maar weet niet of je daar iets aan hebt:

Via VT8237 Serial ATA RAID BIOS Setting Utility V2.31

Ik heb er niet veel aan, die heb ik al, nu jij nog.:)

Download deze, dat is een zip die je uit moet pakken, daar zit een map in, drvdisk, daar de inhoud van naar een flop kopieëren, dan heb je de driverdisk.

driver gedownload en bestanden op flop gezet. Kom inderdaad verder. Nu kan ik alleen maar installeren als ik de schijf ga formateren. Er staan echter nog een hoop foto's op die ik wil bewaren.
Is er nog een mogelijkheid om die bestanden veilig te stellen?

Kies eerst eens voor de R, halverwege, dan kun je naar de repairconsole, en dan een chkdsk /r uitvoeren, en ook een fixboot en een fixmbr, voor de zekerheid.

Ook opstarten met de optie "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" na F8 ingedukt te hebben bij het opstarten, krijg je een foutmelding in een BSOD, waar je wat meer mee kunt.

Je vertelt nergens wat het probleem precies is.

Het probleem is, dat de computer niet meer opstart. Als je hem aanzet, krijg je de keuze tussen veilige modus, vorige configuratie etc. Maar niets werkt. Als je normaal opstarten kiest, krijg je het xp-logo en dan sluit de computer weer af en begin je weer van voor af aan. Dus toen de XP-cd erin om te repareren, toen kregen we een wachtwoord. Dat is nu opgelost. Weer XP-cd erin, dat is huidige situatie. Maar nu krijg in nergens meer de keuze om te repareren met herstelconsole.

Ik krijg de volgende opties:

ENTER = installeren
D = partitie verwijderen
F3 = afsluiten

Als ik dan ENTER kies, krijg ik de melding dat xp niet op de partitie geïnstalleerd kan worden en kan ik alleen nog maar afsluiten met F3

Hoi !

Hang je HDD in 'n andere PC, kopieer de foto's/bestanden die je wilt bewaren, zet 'm terug in je eigen PC, formatteren en klaar !

Niet de meest elegante, maar wel de snelste oplossing.

Greetz,

Harry.

Het probleem is, dat de computer niet meer opstart. Als je hem aanzet, krijg je de keuze tussen veilige modus, vorige configuratie etc. Maar niets werkt. Als je normaal opstarten kiest, krijg je het xp-logo en dan sluit de computer weer af en begin je weer van voor af aan. Dus toen de XP-cd erin om te repareren, toen kregen we een wachtwoord. Dat is nu opgelost. Weer XP-cd erin, dat is huidige situatie. Maar nu krijg in nergens meer de keuze om te repareren met herstelconsole.

Dat is vreemd, de melding van een herselconsole komt halverwege, die krijg je niet?

Had je deze nu al gedaan? :confused: "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen", en die foutcode gezien?

Waar kan ik "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" vinden?

Kies eerst eens voor de R, halverwege, dan kun je naar de repairconsole, en dan een chkdsk /r uitvoeren, en ook een fixboot en een fixmbr, voor de zekerheid.
Ook opstarten met de optie "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" na F8 ingedukt te hebben bij het opstarten, krijg je een foutmelding in een BSOD, waar je wat meer mee kunt.

Het probleem is opgelost. Ik heb de schijf eruit gehaald en in een andere computer ingebouwd. Daar zag ik alle bestanden op de harde schijf, behalve de bestanden in "mijn documenten". Die waren nl van een gebruiker die een wachtwoord had ingesteld en als ik op de map documenten klikte, kreeg ik geen toegang en de map leek leeg te zijn. Enig speurwerk bracht mij het antwoord, ik kon eigenaar worden van die documenten. Dat lukte en kon zo alle bestanden veilig stellen. Ik heb toen tevens in "mijn computer" de bewuste schijf opgezocht en via "eigenschappen" "foutcontrole"uitgevoerd". Dat nam enige tijd in beslag. Hierna schijf weer uitgebouwd en terug gezet in originele computer en deze starte weer normaal op. Tot ik moest inloggen met het wachtwoord, dat ging niet meer, ik denk omdat ik eigenaar was geworden van de bewuste documenten. Toen weer enig speurwerk verricht en las toen, dat ik via veilige modus moest opstarten onder "Administrator", die heeft nooit een wachtwoord en daarna kon ik opnieuw het wachtwoord van de gebruiker instellen en hierna deed de computer het weer als vanouds.

Eenieder die heeft bijgedragen tot deze oplossing, hartelijk dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan