Computer vindt mijn draadloos internet niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

magix1982

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2006
Hallo,
Sinds een een maand of zo gebruik ik mijn draadloze modem niet meer omdat mijn adapter stuk was. Ik was dus genoodzaakt om weer mijn utp kabel boven te halen. :( Ik heb nu een nieuwe adapter gekocht maar als ik naar "draadloze netwerkverbindingen" ga zien dan sta ik er niet meer tussen :shocked: . Soms staat er wel nog de verbinding van mijn buur bij. :evil: Ik heb ook mijn pc geformatteerd dus alle software is eraf.

Mijn configuratie is:
:: telenetabonnement
:: DWL-2000AP + D-link modem
:: Windows XP home edition SP2
:: 1 laptop met Intel PRO/Wireless 2200BG Network connection

Als ik in de handleiding kijk van moet ik surfen naar 192.168.0.50 maar hoe kan ik surfen als mijn draadloze verbinding niet werkt??? :rolleyes:
Ik heb ook gezien dat op mijn draadloze modem ik drie lichtjes heb, nl Power, LAN en WLAN. Als ik de draadloze modem verbind met de modem van telenet dan pinkt het LAN lampje. Ik weet echt niet meer wat doen hoor... :rolleyes:

Groetjes

Hallo,
Op Helpmij hebben we een afdeling Tips & Handleidingen. Daarin zitten een paar nuttige handleidingen over Netwerken in. Kijk die eens rustig door.

Ik heb nu een nieuwe adapter gekocht maar als ik naar "draadloze netwerkverbindingen" ga zien dan sta ik er niet meer tussen
Heb je de laatste drivers geïnstalleerd van deze nieuwe kaart?
Windows ook volledig up-to-date?
De oude software van de oude kaart verwijderd, geen gele vraagtekens in apparaatbeheer?

Hey,
Ik denk niet dat het aan de kaart ligt dat in mijn pc zit hoor want soms detecteert mijn pc het draadloos netwerk van mijn buur. Dus ik denk dat deze nog goed werkt. Maar is het normaal dat het lampje op mijn d-link van LAN brandt en niet van WLAN? :shocked:
Ik heb telenet al eens gecontacteerd maarja die hun service laat ook de wensen over. :evil: Is belgacom soms beter? :confused:

Je draadloze verbinding staat los van de internet verbinding, dat het lampje van de wlan-verbinding niet brand geeft wel aan dat er geen draadloze verbinding gemaakt is/uitgezonden wordt.
Ik zou dan even de instellingen controleren in je D-link (wireless gedeelte).

Instellingen controleren d-link

Hallo,
Het is nu al een tijdje geleden dat ik op deze topic gereageerd heb maar ik heb het de laatste tijd een beetje druk maar ik appricieer het wel enorm dat jullie mij willen helpen!:thumb:
Ik heb het probleem nog altijd niet kunnen oplossen. :mad: U zei dat ik de instellingen van mijn d-link moet nakijken. Kan u mij even zeggen hoe ik dit moet doen? Thx

Kan het zijn dat je in je router je SSID uitzending hebt uitgeschakeld? Dat betekend dat je router niet je netwerknaam zichtbaar maakt. In dat geval zul je je netwerknaam handmatig moeten invoeren in je adapter

Bijlagen

• ssid.jpg
    ssid.jpg
    5,7 KB · Weergaven: 105
Vanwaar haal je dat schermpje? :confused: Het enige waar ik denk iets aan mijn acces point te veranderen is het programmatje dat ik geinstalleerd heb van de d-link nl. "D-link Airplus G+ acces point". Maar zo te zien heeft mijn pc geen enkele verbinding met de d-link... Ik moet er wel bij zeggen dat mijn accespoint niet verbonden is met mijn modem. Maar ook als ik dit doet verschijnt er niets op het scherm. Zie foto:eek:

Bijlagen

Het is een schermdumpje van mijn Sweex router, maar die van jou zal iets vergelijkbaars hebben. Overigens is jouw schermdumpje onleesbaar, beetje te klein :)

Hallo,:thumb:
In de link dat u mij gaf heb ik het volgende gevonden:
. Is your router in the same subnet as the DWL-900AP+, that is:
on the Configuration | Ethernet IP Address screen, what IP Address and Subnet Mask do you have?

2. If you still can't connect to the DWL-900AP+ try these steps:
- Reset it
- connect it directly to a PC
- give the PC a static IP address in the same subnet, for example 192.168.0.100
- use Internet Explorer to connect to the DWL-900AP+ on its default IP address of 192.168.0.50
- when you have completed the configuring, save/restart the DWL-900AP+, then install it in its final position
- set the PC used for configuring to its usual IP address

Maar hoe stel ik een static ip adress in? Ik heb drie verbindingen in de lijst mijn netwerkverbindingen: LAN-verbinding, draadloze netwerkverbinding en 1394-verbinding.

Greetz

Hallo.
Die link is inderdaad een voorbeeld, ik kan ook de D-link wizard runnen, terwijl ik een Linksys heb. :p
(...)
- connect it directly to a PC
- give the PC a static IP address in the same subnet, for example 192.168.0.100
- use Internet Explorer to connect to the DWL-900AP+ on its default IP address of 192.168.0.50
(...)

Maar hoe stel ik een static ip adress in? Ik heb drie verbindingen in de lijst mijn netwerkverbindingen: LAN-verbinding, draadloze netwerkverbinding en 1394-verbinding.
Je intern ip-adres veranderen doe je hier:

netwerkhand3.gif

Meer info lees je hier.

Als je de aanwijzingen van de website volgt zul je de LAN-verbinding moeten hebben, om toegang te verkrijgen tot de router om de instellingen te wijzigen.

Had ik helemaal niet verwacht van telenet

Hallo,
Ik laat jullie even weten dat mijn probleem met mijn draadloze netwerkverbinding is opgelost. Ik had eens een "boze mail" gestuurd naar de klantendienst van Telenet en gedreigd dat ik ging overstappen naar de concurrentie :evil: en blijkbaar heeft dit uitgedaan. Telenet heeft me deze week gecontacteerd en ze hebben vandaag iemand gestuurd die mijn d-link is komen vervangen door een gloednieuwe :thumb: . Maw ik kan terug draadloos surfen... :cool: Ze hebben ook nog eens mijn down en uploadtegoed dat ik ondertussen al overschreden had gereset. Dus ik moet zeggen dat de klantendienst van Telenet toch niet zo slecht is als ik had gedacht. Dus mensen, allemaal heel erg bedankt voor de gedane moeite en ik zal zeker nog terugkomen naar deze fantastische site.

Thx everybody

;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan