computer voeding als 230v naar 12v omvormer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thij3

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2011
Berichten
7
dit heeft niet heel veel met computers te maken want ik wil graag een klein radiokistje maken maar daarvoor wil ik een computer speakersetje gebruiken maar aangezien deze op 230v lopen ging ik op zoek naar een omvormer. mijn vraag is dus of je de 12v polen van een computervoeding kan gebruiken om daar een accu of dergelijke op kan aansluiten en het computer speakersetje aan te sluiten op de 230v van de voeding.

( ik heb hier niet zoveel verstand van computervoedingen en heb op een ander forum gelezen dat dit een mogelijkheid was )

alvast bedankt
 
Het is mogelijk de computervoeding te activeren, let wel op !!! weet wat je doet !!!
De voeding is te activeren door de groene draad in de atx connector te verbinden met een zwarte, Ik draag geen verantwoordelijkheid voor fouten!!!!

Als ik jou omschrijving lees krijg ik het idee dat je 230v wilt maken van de 12v accu, dit is niet mogelijk.
Maar ik krijg ook het idee dat je de accu wilt opladen met de pc voeding, dit is na mijn weet niet aan te raden.
Je kan beter gaan voor een acculader.
 
als ik het zo lees is het dus geen goed idee om een computervoeding te gebruiken, en zal ik naar een alternatief moeten zoeken?
 
Het is volgens mij wel mogelijk om het op die manier te doen, maar ik zou een acculader aanraden.
Dit word volgens mij namelijk ook in de meeste bakkies gebruikt.
 
ik zocht eigenlijk naar een manier om het als een omvormer te gebruiken van 12v naar 230v, maar ik weet niet of dat wel kan en of dat wel een goed idee is
 
Goedemorgen,

Weet niet of je het verkeerd hebt geschreven maar met pc voeding kan je zeker zeker niet van 12 volt 230 volt maken, zoals je in je laatste bericht schrijft.
 
Hallo.

Het is welmogelijk om een omvormer te gebruiken die van 12 volt 230 maakt.
Maar dit zalniet lang werken omdat de accu snel leeg raakt.
Omvormers die van 12 volt 230volt maken zijn eigenlijk gemaakt om in een auto te gebruiken.
En daar word de accu steeds opgeladen.
Dus gaat wel maar zalniet lang werken daar de accu uitgeput raakt.

groeten Cees.
 
@japie 57,

Maar dat is wat anders al een pc voeding hier voor te gebruiken ;)
 
@modag

ik spreek toch ook niet van een computervoeding.
er sprak iemand over een omvormer en reageerde ik op.

groetjes cees.
 
bedankt voor jullie reacties, om het als een omvormer te gebruiken is dus niet mogelijk, en ik zal wel een andere manier moeten zoeken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan