Computer voor programmeren en gamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannytjes

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2013
Hallo,

Ik heb een computer samengesteld wie ik zelf ga bouwen en ik wil er mee programmeren en gamen.
Ik ga Applicatie-ontwikkelaar studeren en omdat ik nu een APU-pc van mijn ouders gebruik die al te oud word en te sloom word heb ik besloten om mijn eigen pc te gaan bouwen / kopen.

Mijn ouders wouden weten of ik hier goed mee kan programmeren.
Ik weet zelf natuurlijk dat dat makkelijk kan maar mijn ouders willen het zeker weten :confused:.

Ik ga vooral FPS games er mee spelen zoals: CoD, Battlefield.
Ik speel ook LoL maar ik weet zelf wel dat die daar geschikt voor is.

Als jullie iets beters weten / aanpassingen hebben, plaats dan alsjeblieft in een reactie wat je eraan zou verbeteren.
Ik heb de randapparatuur al behalve een muismat:
Logitech G710+
Logitech 502 Proteus core
Logitech G430

Logitech Fanboy;)

Link van wat ik heb:
klikkerdeklik

Mvg,

Danny

ziet er goed uit op een paar puntjes na je kan beter een ssd en hdd nemen een sshd is niet zo snel als je een gewone ssd
en misschien is het beter om dit moederbord --->link met een intel i5 k processor te nemen voor iets meer heb je dan de optie om over te clocken als je nog net iets meer uit je pc zou willen halen verder is het moederbord ook wat nieuwer (97 serie) mocht je willen overclocken en een stille pc willen hebben dan zou ik je aanraden om deze koeler te kopen --->link

Laatst bewerkt:
Dat klopt niet de asus is net iets stiller koelt beter en is ook iets sneller
Ik zie ook dat er twee hdd's in je lijstje staan en een ssd van 256gb ik denk dat het beter is om 1 hdd en een ssd van 128gb te nemen zodat de kosten nog ongeveer hetzelfde blijven

Laatst bewerkt:
Tweede hdd was een foutje. Inno3D en Asus zijn het zelfde alleen is de core klok en boost klok van Inno3D is hoger.

Maar als ik voor een SSD kies is toch alleen maar het opstarten van windows en sommige programma's sneller?
Ik wil graag dat alles wat sneller is, maakt niet echt uit dat het dan iets slomer is dan een SSD.

Mvg,

Danny

nee niet alles is sneller een sshd is een klein deel een ssd 24 gb bijvoorbeeld en het andere grotere deel is de hdd als je eenmaal een ssd bent gewend dan kan je niet meer zonder verder raad ik je toch dat asus moederbord aan die is wat nieuwer

Dat klopt niet de asus is net iets stiller koelt beter en is ook iets sneller.

Ik snap niet van waar je dat haalt? Inno3D is de snelste en koelt het best, en is ook nog 2-3 euro goedkoper.
https://www.youtube.com/watch?v=dddz0GVewsw#t=514

Je kan ook een SSD van 120 GB nemen. Persoonlijk vind ik 120 GB voldoende, ik heb zelf een SSD van 250 GB maar momenteel heb ik maar 85 GB gebruikt.
Games en programma's die ik niet zo vaak gebruik zitten allemaal op mijn hdd van 1 TB.

Laatst bewerkt:
nou hier hier en hier vandaan
dat hij net iets minder goed koelt klopt inderdaad dat had niet goed nagekeken hij koelt wel goed maar hij is niet stiller en is ook niet verder over te clocken dan de asus ik geef wel toe dat deel van sneller ben ik niet duidelijk genoeg in geweest hij kan ook de inno3d nemen zoveel maakt het niet uit ze liggen heel dicht bij elkaar qua prestaties

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan