Computer Vriest Bijna Altijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

brainpower65

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2011
Hallo,
Ik heb een Windows 7 64 bit
Elke keer als ik op mijn pc zit en ga internetten of gamen dan vriest het beeld en kan ik niets meer doen, de enige uitweg is opnieuw opstarten.

De muis en de toetsenbord geven nog wel licht

Specs: Intel i7 2600 3,60GHZ
Nvidia GeForce GTX 460
8GB RAM

Groetjes Henk

Laatst bewerkt:
Probeer eens het volgende:

Start > Configuratiescherm > Netwerkcentrum > Klik links op netwerkverbindingen beheren OF op draadloze netwerken beheren.
Klik de huidige verbinding aan met rechts en klik op eigenschappen.
Zet tcp/ip protocol 6 uit en druk op OK.

Deze protocol geeft namelijk (wel bij mij) problemen met de internetverbinding, daar kan dit toe leiden.

Succes,

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik ben niet zo goed met computers eh, ik kan 'de huidige verbinding' niet vinden, btw ik heb lan internet

Mijn excuses. Ik bedoel dat je op Adapterinstellingen wijzigen moet klikken. Ik heb het verkeerd aangegeven.
Hier zie je een overzicht van je netwerken.

Bij de lan-verbinding zet je vervolgens het protocol uit op de manier die ik hierboven heb genoemd.

Het is veilig om de pc vervolgens even opnieuw op te starten en vervolgens uit te testen of alles werkt.

Ik wil je trouwens nog van harte welkom heten op Helpmij.nl. Sorry voor de late ontvangst. :)

Succes,

Laatst bewerkt:
Sorry maar ik begrijp het nog steeds niet :( , ik ben niet zo slim met computers .
zou je een screenshot willen posten? dat maakt alles makkelijker

Ik kan het stap voor stap wel even uitleggen, hoe het moet. Het zijn verschillende schermen namelijk en dat gaat niet in 1 screenshot.

Druk op start en druk op Configuratiescherm. Als dit er niet staat, voer dit dan in in de zoekbalk en druk op enter.
Maak er zeker van dat in het nieuwe scherm rechts, bovenaan alles staat weergegeven als Grote pictogrammen. Kleine pictogrammen mag ook.
Druk vervolgens op netwerkcentrum.

Klik in het netwerkcentrum links op adapterinstellingen wijzigen.
Je krijgt nu een overzicht te zien van de netwerken die jij kunt gebruiken met je pc.
Er staat hier een LAN-verbinding. Klik deze aan met de rechtermuisknop en druk op eigenschappen.

Je ziet in het volgende scherm een overzicht van dit netwerk.
Hier moet je het vinkje weghalen bij TCP/IP protocol 6.
Druk vervolgens op OK, sluit alles af en start de PC vervolgens opnieuw op.

Probeer als de PC opnieuw opgestart is of je wel op internet kunt en of het gamen lukt.
Lukt het niet hoor ik het graag.

Succes,

Bedankt voor de reactie, ik heb hem uiteindelijk gevonden door jou hulpvolle reactie.
Ik heb TCP/IP protocol 6 ge-unvinkt
Nu nog de computer opnieuw opstarten.
Nogmaals bedankt!

Hallo,

Vandaag is de computer al 3X gechrasht, ''bevroren''
En gister ook paar keer..

Aan die tcp/ip protocol 6 ligt het niet aan.
Ik heb de bios instellingen op fabriekinstellingen gezet, misschien dat dat helpt.
zoniet iemand nog iedeeen?

Hoi,

Jammer dat het niet werkt.

Hoe lang heb je deze PC al?
Mogelijk wordt je pc te warm, waardoor deze automatisch vastloopt.

Kijk dit even na met een programma zoals PCWizard.
Mocht dit echt te heet worden (denk aan temperaturen boven de 70, 80 graden), staat hieronder een oplossing.

Oplossingen hiervoor zijn o.a. nakijken of er nog genoeg koelpasta op de processor zit.
Aangezien je volgens jezelf niet zo bekend bent met computers, raad ik het je aan een expert hier naar te laat kijken, zoals een computerwinkel. Mogelijk je verkoper.

Hallo,

Ik heb het probleem mogelijk opgelost, mijn vader zat te spelen met de bios, heeft paar belangerijke instellingen verandert.
Ik heb hem op zn fabrieksinstellingen gezet en alles loopt goed. En mijn pc wordt niet warmer dan 41 graden. Daar ligt het ook niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan