Computer wegdoen,hoe legale Windows 7 voor nieuwe computer gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinki3

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
245
Goedenavond,

Ik had een computer gekocht en ik ben er niet tevreden mee. Ik kan hem morgen terug sturen. Maar ik wil Windows 7 er wel eraf hebben. Hoe doe je dat? Zodat ik met die key weer de nieuwe windows 7 bij de nieuwe pc erop kan zetten. Zonder problemen dat die key bezet is. Hoe doen jullie het?

Ik heb trouwens een beetje haast... Alles op het laaste moment ineens. Zit ik wel van te balen:p
 
Gaat niet, key in met activatie gekoppeld aan de hardware.
 
Serieus??? En wat nu?? Net 2 weken geleden gekocht o.0
Is er echt geen optie om het te verwijderen? En te gebruiken met de nieuwe pc.
 
Laatst bewerkt:
Dacht dat je wel wat met Microsoft kon regelen, als je problemen krijgt met activatie.
 
Hoe bedoel je precies?
Kan ik met mijn windows 7 cd W7 installeren op mijn nieuwe PC?
Maar dan krijg ik inderdaad problemen met de Activatie van die key.
Hoe moet ik hiermee omgaan?
Hoe moet ik het regelen met Microsoft?
Kunnen hun die key deactiveren?

En ik maar denken dat je het zo eraf kan pleuren. En gewoon mijn W7 cd in de nieuwe pc installeren.:p
 
Laatst bewerkt:
Eerst kijken wat er na de activatie gebeurt. Bij problemen even Microsoft bellen.
 
Dus het is nog steeds een "goed" idee om die computer terug te sturen? Want ik wil niet 100 euro weggooien aan die W7. Dat zou namelijk erg zonde zijn.

Edit: Ik moet nu niets doen om die W7 te proberen te verwijderen?? Omdat het niet kan zoals u dat had verteld.
 
Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid, heb je de volle versie of een OEM versie gekocht? OEM versie bestaat de kans dat microsoft je niet gaat helpen. Bij een volledige versie kun je de computer leegmaken en vervolgens een nieuwe computer met die license activeren
 
Ik heb mijn W7 cd en boekje erbij gehaald, aangezien ik hier totaal geen verstand van heb.
Op de cd staat: Bestemd voor distributie in combinatie met een nieuwe pc. Inclusief service pack 1, 64 bits software. Bevat windows anytime upgrade.
Ook staat er dat ik voor productondersteuning contact af kan leggen met de fabrikant van mijn pc.
Prijs was 100,- bij de computer winkel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Edit: bij het boekje: deze OEM-software mag alleen worden geleverd in combinatie met de hardware die als vereiste wordt genoemd in de licentie voor Microsoft OEM system builder die te vinden is op http://www.microsoft.com/oem/sblicense/. Ondersteuning van de eindgebruikers valt onder de verandwoordelijkheid van de installateur van deze software..

Oei..?
 
Laatst bewerkt:
Ja, die versie hoort bij de PC die je weg gaat doen dus op legale wijze mag je die niet over zetten naar een andere pc (als je hem al geactiveerd hebt natuurlijk, als je hem nog niet geactiveerd hebt kun je hem natuurlijk wel overzetten)
 
Ik heb hem al geactiveerd een tijd terug. Is er niet een manier om toch eraf te doen voordat hij morgen weggaat? Of wat Crash zegt dat ik Microsoft moet bellen. Maar volgens mij gaat dat ook niet werken omdat ik OEM heb.

Pff, Dit wist ik echt niet toen ik had gekocht.
 
Goedemorgen ,

De windows 7 bij de pc mee gekocht dan kijken of je met de winkel wat kan regelen.
 
Inderdaad, omdat jij een OEM versie hebt, moet je bij het punt zijn waar je de handel gekocht hebt. Maar waarom verkoop je de windows 7 licentie niet gewoon met die PC, en koop je achteraf weer een ander exemplaar ? (het is maar een ideetje) ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan