computer werkt ineens veel trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

gees

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een Dell computer uit 2006. Afgelopen augustus heb ik de computer naar een andere kamer verplaatst waardoor ik een langere kabel nodig had. Tot dan toe geen problemen. De pc heeft nog een aantal weken op 'normale' snelheid gefunctioneerd, echter ineens was het afgelopen. Zowel internet als besturingsprogramma werkt een stuk trager. Ik heb de schijf gedefragmenteerd, maar dat had geen nut. Had ik ook niet verwacht, ik heb slechts 28 gig van de 225 in gebruik. Ook heb ik met een ander virusprogramma erbij gezocht naar een eventueel virus. (Heb nu dus zowel virusscanner van Online als de gratis versie van AVG) Ook dit had niet het gewenste resultaat. Uiteindelijk heb ik de kabel tijdelijk weer verkort, maar uiteraard werkt dit ook niet... (Je wordt een beetje wanhopig op den duur... )

Wie heeft er nog tips of eventuele oorzaken en hoe ik dat kan verhelpen?

Gees
 
Ga naar:

www.superantispyware.com

Neem daar de FREE versie en update deze. Laat hem scannen en alle eventuele gevonden infecties verwijderen.
Meld even hier of hij inderdaad infecties gevonden heeft.
 
Hallo,

Hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik heb gelijk antispyware geïnstalleerd. Hij vond inderdaad veel geïnfecteerde bestanden (200). Na het opnieuw opstarten van de computer wilde mijn muis niet meer werken... Gelukkig had ik nog een installatie cd liggen en doet ook deze weer fijn mee :)
Ik heb het idee dat de computer wel iets sneller is dan daarvoor maar we zijn er nog niet. Ik wil graag deze antispyware op de comp laten staan, maar is dat voldoende beveiliging voor de pc? Heb ik niet ook nog een aparte virusscanner nodig? Ik weet dat ik nu Online (of orange) en AVG heb en dat dit een beetje veel van het goede is. Wat raden jullie mij aan? Ik gebruik de pc eigenlijk alleen voor e-mail, tekstverwerking en informatievoorziening en dus niet voor het downloaden van films of muziek.

Alvast bedankt!:thumb:

PS waarschijnlijk is dit een hele stomme vraag, maar kunnen ze vanuit mijn internetprovider mijn verbinding langzamer maken? Ik wilde mijn abonnement opzeggen bij online omdat ik binnenkort overstap op glasvezel, en kreeg te horen dat dat pas per juli 2009 kon (het was toen augustus). Ik was daar uiteraard niet blij mee en heb dat op een duidelijke manier laten blijken. Een paar dagen later was de verbinding ineens veel trager...
Ben ik paranoia of... :confused:
 
Kan, maar ik geloof niet dat er providers zijn die dat doen. Beetje paranoia denk ik ja.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan