computer werkt niet bij kennis maar wel bij mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramsy_b

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje, ik ging van de week een computer voor een kennis herinstalleren want hij kwam niet meer in zijn besturingssysteem (win xp).
Dus een herinstallatie gedaan en alles werkte perfect bij mij thuis. Toen ik de computer terugzette bij hem thuis startte windows niet op, hij valt uit en start opnieuw op, ook als ik voor veilige modus kies. Van alles geprobeerd maar niks werkte. Dus weer mee terug naar huis en de computer start gewoon goed op....:confused:

Had overigens alleen de monitor, muis en toetsenbord aangesloten, bij hem thuis. Bij mij gaat het met die apparaten gewoon goed (had die apparaten meegenomen namelijk). Een andere 220-kabel helpt ook niet!

Het enige verschil is dus nog dat de pc bij mij thuis in een stopcontact wordt aangesloten....
Kan dit probleem aan de voeding liggen? Of aan de elektro in zijn huis of zoiets dergelijks?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

gr Ramon

word die daar in een verlengsnoer aangesloten? probeer hem daar ook rechtsreeks in het stopcontact te doen.

Goedemiddag,

Bij jou in een geaard wcd en bij je kennis niet?

Hallo,

Snelle reacties zeg! :D

Hij zit direct in het stopcontact bij mijn kennis en niet geaard, maar bij mij thuis is het stopcontact ook niet geaard.

Misschien nog meer ideeen??

gr Ramon

Hoi,

Dat opstarten doet hij dat als het windows logo in beeld komt?

Hoi,

De computer start op en wanneer het windows teken komt valt de computer uit en start weer opnieuw op. Daarna start de computer op in dat menu waar wordt gevraagd of je de computer gewoon of in veilige modus wil opstarten. Ook bij veilige modus gaat het fout :confused:

gr Ramon

Hoi,

Al je stekkertjes van je aan /uit knop van je moederbord los haalt en dan even contact maakt tussen die pinnetjes kijk dan eens wat er gebeurt.

lijkt mij dat eht niet aan de voeding ligt je kan een andere proberen maar denk niet dat eht daar aan ligt. als je hem net hebt geinstalleerd lijkt het mij dat de hd stuk gaat. probeer eens een andere hd er in te hangen

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje, ik ging van de week een computer voor een kennis herinstalleren want hij kwam niet meer in zijn besturingssysteem (win xp).
Dus een herinstallatie gedaan en alles werkte perfect bij mij thuis. Toen ik de computer terugzette bij hem thuis startte windows niet op, hij valt uit en start opnieuw op, ook als ik voor veilige modus kies. Van alles geprobeerd maar niks werkte. Dus weer mee terug naar huis en de computer start gewoon goed op....:confused:

Had overigens alleen de monitor, muis en toetsenbord aangesloten, bij hem thuis. Bij mij gaat het met die apparaten gewoon goed (had die apparaten meegenomen namelijk). Een andere 220-kabel helpt ook niet!

Het enige verschil is dus nog dat de pc bij mij thuis in een stopcontact wordt aangesloten....
Kan dit probleem aan de voeding liggen? Of aan de elektro in zijn huis of zoiets dergelijks?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

gr Ramon

zie het rood gemarkeerde

Hoi,

Ik ga jullie advies vanavond uitproberen. Hopen dat het gaat lukken. Ik laat nog weten of het heeft geholpen. Iig bedankt voor jullie snelle reacties! :thumb:

gr Ramon

@ whisper380

Sorry dacht dat je op mij reageerde :o
en aan de ts we zien het tegemoet:thumb::thumb:

@modag

maakt niet uit hoor iedereen kan zich vergissen.
maar zoals je zegt we wachten af

Hoi,

Nou ik ben eruit gekomen hoor :)
Het bleek een pci-kaartje te zijn die stoorde. Vergeten te melden dat die er ook in zat :o
Had jullie advies opgevolgt, maar dat was de oplossing ook niet helaas. Heb uiteindelijk in de computereigenschappen, tabblad geavanceerd, opstart en herstelinstellingen het vinkje uitgezet bij automatisch opnieuw opstarten. dus de pc gaf eindelijk een fatsoenlijke foutmelding.

Blijft verder wel raar want het was een linksys pci-kaartje voor draadloos internet. Bij mij thuis werkte die ook gewoon. Heb dat kaartje zelfs gebruikt om de computer te updaten :confused: Maar zodra we de computer bij die kennis aansloten ging het mis met het kaartje. Dus kaartje eruit en niks aan de hand :)

De reden verder waarom het kaartje bij mij thuis probleemloos werkt is me nog niet duidelijk.... maarjah het is opgelost iig. Ik kan weer rustig slapen :p

Bedankt voor jullie reacties!! :thumb:

Hoi,
Al met al fijn dat het opgelost is maar vreemd dat kaartje dan zou hij bij jou thuis inderdaad ook problemen geven maar in ieder geval is je kennis wewer blij:thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan