Computer werkt niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

akrhoogvliet92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2012
Berichten
2
Hallo ik heb een probleem met mijn pc. Deze werkt vanuit het niets opeens niet meer.
Mijn pc draait op Windows xp en is een oudje uit 2006. Tot vandaag ging hij prima mee.

Het probleem is dat wanneer ik hem opstart, hij tot het Windows XP laadscherm komt, gevolgd
door een zwarte scherm. Zo blijft de computer ook, wel hoor je na een poosje een piepje maar
verder kom je ook niet.

Ik heb bestanden op mijn pc staan die ik wel nodig heb, en dus belangrijk zijn.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, en tips voor mij heeft?
 
zelf denk ik dat het aan windows zelf licht
probeer eens veilige modus?
Je kan altijjd je schijf er even uithalen en in een andere pc doen om te backuppen
ik raad dus aan om te backuppen en dan schone windows xp te installeeren
en dan weer je oude bestanden er op te zetten
Als je in de veilige modus komt probeer dan systeemherstel/systemrepair
 
Los daarvan, maak altijd een backup van belangrijke bestanden.
Je zal anders de eerste niet zijn waarvan de pc zo naar de vaantjes is dat je bestanden verloren zijn.
Dus, backup, backup en nogmaals, backup!

Tardis
 
geen beeld en 1 beeb , lijkt ramgeheugen defect te zijn
 
@djangoleone hij zecht dat hij gewoon nog het xp laadscherm ziet
Ook hoeft het dan niet gelijk ram te zijn dan kan het ook de gpu zijn
 
akrhoogvliet92 heeft je pc een onboard vga of een losse videokaart, in het laatste geval even monitor op de onboard vga steken.
het heeft "nu" nog weinig zin om er een schone windows op te zetten, zit je straks nog met het zelde probleem.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Download HirensBootCd via een andere pc en brand het Iso-bestand met de meegeleverde brandsoftware op cd.
Zorg dat je pc van je cd-station opstart (Bios>bootsequence o.i.d. of een speciale toets, meestal F10 of F11 tijdens de boot) en kies voor de optie Mini XP.
In die modus kun je al je belangrijke bestanden veiligstellen op cd, usb of een externe schijf.
http://handleiding.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=261
Daarna zien we wel verder.
 
Laatst bewerkt:
Allen bedankt voor het meedenken, ik heb de oplossing echter kunnen vinden na een tijdje rond te hebben gezocht op dit forum.

Ik kon Windows inderdaad wel starten vanuit veilige modus, vervolgens heb ik de instellingen gereset naar een vorige herstelpunt. Gelukkig werkt mij pc weer. Opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan