computer werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorrit01

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Hallo,

ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn computer. Het begon tijdens het spelen van een 3d spelletje. Tijdens het spelen kwamen er strepen en stippen door het beeld en uiteindelijk na ongeveer 10 seconden liep de computer vast. Ik heb toen nieuwe drivers geïnstalleerd maar zonder succes. Als ik bezig was in windows was er geen probleem. Nu een paar dagen later heb ik de computer eens schoongemaakt omdat het misschien ook aan stof zou kunnen liggen. Ook dit zonder succes. De strepen komen nu zelfs al wanneer de computer nog bezig is in het bios. (tijdens het opstarten)
Hierdoor kan ik de computer niet meer gebruiken. de temperaturen waren normaal en ik heb verder niets veranderd.(er is geen aanleiding te verzinnen voor het probleem)

Ik heb een
- asus a8n-sli deluxe moederbord.
- gigabyte 6800 GT 256 mb pci
- 1024 mb geheugen
windows xp pro

wie heeft een idee? is het mijn videokaar, moederbord, voeding misschien?

Bijlagen

• DSC02100 (Small).JPG
    DSC02100 (Small).JPG
    48,6 KB · Weergaven: 24
  • DSC02103 (Small).JPG
    DSC02103 (Small).JPG
    52,7 KB · Weergaven: 37
  • DSC02104 (Small).JPG
    DSC02104 (Small).JPG
    65,8 KB · Weergaven: 41
  • DSC02101 (Small).JPG
    DSC02101 (Small).JPG
    81,8 KB · Weergaven: 25
  • DSC02102 (Small).JPG
    DSC02102 (Small).JPG
    83,7 KB · Weergaven: 38
Controleer de kabel van de pc naar de monitor eens, desnoods een andere kabel proberen. Maar ik ben bang dat het tijd wordt voor een nieuwe grafische kaart :confused:

De melding n4_disp heeft betrekking tot je videokaart, bij de voeding moet je niks zoeken.

Ik had niet al je screens bekeken. Die rare strepen op het scherm (bij screen 2 t.e.m. 4)zijn artifacts afkomstig van je grafische kaart. Dit ontstaat door dat ofwel het geheugen van de kaart veel te warm is of door dat het geheugen gewoon defect is.

bedankt voor jullie reacties

ik denk zelf ook dat het aan de videokaart ligt.
Ik heb hem ongeveer 1,2 jaar geleden als nieuw gekregen nadat mijn oude ook defect was. Ik ga maar weer terug naar de winkel.

groeten en bedankt.

was inderdaad het geheugen van de videokaart. heb inmiddels er een andere kaart inzitten.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan