Computer werkt steeds trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaaslikker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Ik heb dit hier geplaatst omdat ik niet zeker weet wat de oorzaak van mijn probleem is.

Al een tijdje merk ik dat mijn computer merkbaar trager is dan vroeger, vooral wanneer ik spelletjes speel. Het duidelijkst is dit wanneer ik Wolfenstein: Enemy Territory speel: het duurt veel langer om de maps te laden, en mijn frames per second liggen gevoelig lager. Zelfs met een lage ping en weinig andere spelers heb ik zo 'lag' en niet-vloeiende graphics waar dit vroeger niet het geval was.

Ik zou niet weten waar het aan ligt. Het ligt alleszins waarschijnlijk niet aan spyware/adware, ik heb weinig last van pop-ups en mijn computer is bijna nooit ongevraagd actief.

Het zou wel iets te maken kunnen hebben met de nieuwe videokaart die ik een aantal maand geleden installeerde. Ik had een nieuwe videokaart geïnstalleerd, maar dan terug de oude geïnstalleerd toen ik merkte dat veel dingen er zelfs wat trager op waren geworden. Het probleem is dat met de oude videokaart deze kleine achteruitgang niet terug verbeterde. Zou het kunnen dat ik bij het opendoen van de computer iets heb laten gebeuren met mijn hardware dat dit verklaart? Is er misschien teveel stof in terechtgekomen of zoiets? Het kan natuurlijk evengoed toeval zijn, sindsdien is het alleen maar erger geworden.

Weet iemand wat ik zou kunnen doen om dit probleem toch enigszins te verhelpen? Ik weet dat hij nooit terug even snel zal worden als op het moment van de aankoop, maar dit begint echt vervelend te worden. Enige testbare hypotheses?

Mijn computer is enkele jaren oud (+ excessief gebruikt) en een Pentium 4, met 3.42 GHz en 1,00 GB RAM. Mijn grafische kaart is een ATI Radeon 9250.

Tsja,

Die Ati 9250 is, met alle respect, natuurlijk een kaart van niks om games mee te spelen...

Maar goed, heb je met dat wisselen van kaart ook tekens de oude drivers verwijderd en nieuwe geinstalleerd?

Tsja,

Die Ati 9250 is, met alle respect, natuurlijk een kaart van niks om games mee te spelen...

Dat weet ik, daarom wou ik ook een nieuwe kaart, maar voordien kon ik ET spelen met vrij vlotte gameplay.

Maar goed, heb je met dat wisselen van kaart ook tekens de oude drivers verwijderd en nieuwe geinstalleerd?

En wat houdt dat precies in? Het is al een hele tijd geleden, ik herinner het me vooral als 'oude kaart eruit, nieuwe erin' en omgekeerd.

Maar niet de drivers, dus de software die voor die kaarten verwijderd/geinstalleerd moet worden, aangepast??

Want dan zit daar je probleem!!!

Oh ja, dat bedoel je. Nee, die heb ik van de ATI website gehaald en geînstalleerd. Het niet updaten van de drivers zou ook niet verklaren waarom hij nu, met dezelfde videokaart, trager loopt,

Ook eerst de oude driver verwijderd en daarna pas de nieuwe erop? Kan namelijk conflicten opleveren als je de oude niet eerst verwijderd.

Probeer nogmaals de driver te installeren nadat je de oude hebt verwijderd.

Ook eerst de oude driver verwijderd en daarna pas de nieuwe erop? Kan namelijk conflicten opleveren als je de oude niet eerst verwijdert.

Probeer nogmaals de driver te installeren nadat je de oude hebt verwijderd.

Het is de juiste driver, hoor. Er staat toch Radeon 9250 bij mijn Catalyst Control Center.

Welkom. :)

Je vraag is verplaatst naar de Systeem sectie.

Het is de juiste driver, hoor. Er staat toch Radeon 9250 bij mijn Catalyst Control Center.

Dat het de goede is maakt niet uit. Het is in dit geval aan te raden om het toch te doen, omdat dit waarschijnlijk het probleem oplevert. Daar je zelf niet zeker weet of je de oude drivers wel had verwijdert.

Dus in feite is dit gewoon de manier om weer "schoon" verder te kunnen, en wij kunnen daarna zien of het inderdaad hier aan ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan