Computer wil HD niet detecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjakie666

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2004
Mijn computer wil mijn harde schijf niet detecteren.
Ik heb een maxtor diamondmax plus 8 (40GB).
Met de IDE kabel zit hij in het blauwe gat op mijn moederbord.
Op de HD staan de jumper instellingen voor als je hem in wil stellen.
De jumper staat zoals aangegeven op de HD bij de enige instelling waar het woord master in voorkomt. Er staan ook wat andere dingen maar ik gok op deze instelling.
Als ik nu mijn computer opstart herkent hij hem niet. Hij zoekt ernaar maar hij kan niets vinden.
Nu heb ik nog in de bios gekeken of ik hem daar nog aan kan geven maar daar staat hij ook niet bij.

Hoe los ik dit op?

Heb je deze drive er nu nieuw bij gehangen? Wat hangt er nog meer aan die IDE kabel? Als er nog wat aanhangt, staat dat apparaat dan op "slave"? Heb je in bios al je drives op "auto" gezet? Zit de kabel er op de juiste manier in [rode streep bij pin 1]

Soms moet je even "IDE HDD Auto Detection" o.i.d. draaien in het bios,indien aanwezig.
Hangt van het moederbord af.

Bedankt voor de hulp.
Ik ben eruit gekomen.

Ik heb een andere IDE kabel gepakt en nu doet hij het wel.
Waarschijnlijk was er iets met de kabel.

Voordat je die weg knikkert,wissel hem nog een keer om,het kan n.l. ook een slecht contact geweest zijn ;)

IDE kabel

Is de IDE kabel die platte of die uit een paar gekleurde draadjes bestaat?

Die prachtige grijze 40 aderige flatcable met een charmant rood streepje dat pin 1 markeert is de IDE kabel... die andere is de stroomvoorziening...

hmm die kabel zit uberhaupt niet in mijn pc, ik heb een smal plat oranje kabeltje en een stekker waar 3 gekleurde draadjes aan zitten, dat is de power supply neem ik aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan