Computer wil niet formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

daniel92

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
Goedemiddag allemaal,

ik had een vraagje

Ik wil nu na 3 jaar mijn computer opnieuw formateren omdat hij gewoon ontzsettend traag is en er teveel rotzooi op staat.

als hij ik mijn computer laat opstarten van de orginele windows xp home schrijf krijg ik de melding dat hij niet geformateerd kan worden omdat er geen schrijven aanwezig zijn. en dat ik een diagnostisch programma van de winkel heb gekregen om hem te kunnen formateren.

nu klopt dit ook wel want heb bij de aanschaf van de computer een floppy diskette gekregen alleen mijn vraag is nu wat moet ik presies doen ??

want als ik het floppy in de pc doe en via deze computer uitlees komt er te staan dat er geen adres ID markering is gevonden op de schrijf.

Iemand idee wat ik nu zou moeten doen ??

ik hoor het graag van jullie

ik heb dat nog nooit hoeven doen.

er was iets wat ik met het floppy moest doen maar ik weet niet presies meer wat.

Hoi

Denk dat er een Sata schijf inzit?En dat op die floppy sata drivers staan?
Wat doet die dan als je gaan installeren en op f6 drukt?
(F6 om additionele drivers te installeren )

Laatst bewerkt:
Hoi

Denk dat er een Sata schijf inzit?En dat op die floppy sata drivers staan?
Wat doet die dan als je gaan installeren en op f6 drukt?
(F6 om additionele drivers te installeren )

in het opstartscherm ? of als ik het scherm voor me heb wanneer hij de foutmelding geeft ??

zit indd een Sata schrijf in

Als je gaat installeren.Je start op van de xp cd en dan staat er onder in beeld:F6 om additionele drivers te installeren.
floppy erin dus.Nu weet ik niet zeker of dat gaat werken die floppy.De ene zegt van niet en als je het www opduiikt zie je dat het weer wel kan.
En ik weet niet natuurlijk of die sata drivers op die floppy staan.Kan ik niet zien van hieraf:D.

heb het inmiddels gedaan de floppy kan hij steeds niet vinden

dus heb ik daarna op enter gedruk om geen media te gebruiken maar dan kom ik weer bij het scherm dat er geen vaste schrijven aanwezig zijn.

wat nu ?

ook de drivers van de floppy kan ik niet uitlezen de ene keer zegt hij dat er geen ID markering is en de andere vraag hij meteen of de schrijf geformateerd moet worden

Ook al eens geprobeerdt om op te starten vanaf die floppy?
Anders zou je zelf op de site van de fabrikant(pc of mobo) moeten kijken of er sata drivers zijn.

Aanpassen in je bios...
(kan me alleen niet voorstellen dat er iets voldoende op floppy staat,wat moet men nog met een floppy btw?)

Laatst bewerkt:
ben vandaag naar de plaatselijke pc winkel geweest en ook hij kan me niet helpen

ik ben wel wat verder gekomen volgens de man van de winkel zou op mijn instalatieschrijf van mijn motherboard een programmatje staan die een file maakt voor op het floppy. nu ben ik heel die cd afgeweest maar zou niet weten welke het is. iemand een idee ??

ik ben nu ook verder gekomen bij het formateer scherm maar opgegeven moment na F6 en daarna E gedrukt te hebben geeft hij aan dan hij de TXT.OEM file niet kan vinden op de setup verder te laten gaan.

iemand een idee wat ik hier aan kan doen ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan