Computer wil niet meer opstarten, blijft hangen in eindeloze loop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodo82

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Berichten
7
Zit met het volgende probleem. Een tijdje geleden begon mijn computer regelmatig, onverwacht opnieuw op te starten. Hij liep niet vaste maar leek uit zichzelf opnieuw op te starten. Voor de zekerheid heb ik een volledige virusscan met Avast gedaan, die heeft niets kunnen vinden. Af en toe kreeg ik een BSoD, van eentje heb ik een foto kunnen maken:

foto1.jpg


Nu wil m'n PC echter helemaal niet meer opstarten. Voordat ik het inlogscherm te zien krijg start ie opnieuw op. Had een vermoeden dat het aan mijn videokaart kon liggen, dus deze eruit gehaald. Echter nog steeds hetzelfde probleem. Daarna gecontroleerd of het aan m'n geheugen ligt. Memtest gedaan, maar hij geeft aan niets te hebben gevonden. Het rare is dat als ik mijn bios dmv de jumper reset ik wel via de Veilige Modus kan opstarten.

Iemand een idee?
 
Hoi,
welko op Helpmij
Uitleg bug-check-code
Deze stopcode kom je zelden tegen dus ik heb er niet 1-2-3 een oplossing voor.
Het feit dat je de videokaart eruit hebt gehaald en er weer ingezet wil niet zeggen dat die niet de boosdoener kan zijn.
Heb je ook een on-board aansluiting? Zo ja sluit daar eens je beeldscherm op aan (evt. de optie van PCIExpress veranderen in het Bios).
Zet anders eens het Bios terug naar fabrieksinstellingen (default settings of factory defaults o.i.d.).
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie Mik. Ik heb m'n monitor een keer op de on-board aansluiting gezet, maar weet niet meer zeker of ik toen ook de Bios instellingen heb aangepast. Ga ik vanavond even proberen. Ik vermoed sterk dat het een hardware probleem is, maar ik heb geen zin om lukraak nieuwe hardware te gaan kopen...

Met een jumper reset wordt de Bios toch naar de fabrieksinstellingen gereset?
 
Geheugen geeft zelden deze error, videokaart lijkt uitgesloten, CPU lijkt nog te werken (cache problemen geven vaak andere errors). Andere kaarten of moederbord (north / south bridge). Heb je de mogelijkheid om de temperaturen van je socket, northbridge en southbridge uit te lezen in je BIOS?
 
Heb de videokaart in de bios op internal gezet, nog steeds hetzelfde probleem.

De enige temperaturen die ik de bios kan vinden zijn die van de CPU (40 graden) en system (28 graden). Of zie ik dan wat over het hoofd?

Ik had overigens even de hoop dat het ging werken. Startte Windows in de normale modus op en kwam bijna tot het inlogscherm. Zag al de zandloper op een zwarte achtergrond staan. Daarna startte hij echter weer opnieuw op.
 
Je kan in de Veilige modus opstarten? Heb je de mogelijkheden geprobeerd
- Automatisch opstarten bij systeemcrash uitschakelen
- Laatst bekende juiste configuratie
 
Heb ik allebei geprobeerd, helaas zonder resultaat. Ik probeer nu alle drivers te updaten, maar dat is nog geen gemakkelijke klus aangezien niet alle installers werken in de Veilige Modus.
 
Het is me nog niet gelukt om een MS-DOS Bootable Flash Drive te maken om zo m'n bios te kunnen updaten :confused:.

Maaaar nu heb ik net geprobeerd om mijn harde schijf te controleren op fouten. In de Veilige Modus kon dit niet, dus nu doet hij het voordat hij Windows op start. Hij komt echter steeds niet verder dan 14% en start dan opnieuw op. Kan dit betekenen dat m'n harde schijf corrupt is?
 
Het kan niet alleen betekenen dat je schijf corrupt is maar ook dat hij de geest heeft gegeven. Hoe oud is die schijf?
 
Ja, ik heb al schijven van die leeftijd onderhanden gehad die al stuk waren.
 
Ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het alleen aan m'n moederbord kon liggen. Nieuwe gekocht, erin gezet en sindsdien geen problemen meer gehad!
 
Ja soms kun je wel 's pech hebben met een mobo. :eek:
Maar je hebt iig de oorzaak gevonden. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan