Computer wil niet meer opstarten, geen idee waarom!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandeur

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Hallo!

Ik krijg sinds kort een rare foutmelding. Het gebeurt voordat windows word geladen, of wat dan ook. Ik heb alle F8 opstartdingen geprobeerd, maar zonder resultaat.

De foutmelding verschijnt op een compleet zwart scherm met alleen de volgende woorden:

Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software:
De benodigde dll bestanden voor de kernel laden.
Neem contact op met de leverancier

Help mij astublieft!

Microsoft Windows XP Home Edition

Ik heb het ook al geprobeerd met een Windows CD in de CD-ROM speler, maar geen succes.

je wild hulp maar dan zou je echt wat duidelijker moeten zijn.
ook staat je vraag verkeerd.
het is een windows probleem dus had je het daar bij moeten zeten.
welke windows draai je vista ? xp?
wat deed je nieuw softwaren geinstaleerd /drivers ?

kijk of je de recovery console kan laaden.
je doe dit door optestarten van je xp cd rom herstart vanaf cdrom.
daarna druk je op f3 en doe dan een herstell instalatie,

kijk of je de recovery console kan laaden.
je doe dit door optestarten van je xp cd rom herstart vanaf cdrom.
daarna druk je op f3 en doe dan een herstell instalatie,

Deze instructie is onjuist, maar de tip is heel goed! :)
Instructies voor herstel-installatie:
1. hier
of (Engels)
2. hier

@virtuosa: Met F3 beëindig je het tekst-gedeelte van het installatie-proces (!)... ;)

Tijs.

Laatst bewerkt:
bij mij is het f 3 voor herstel console

Je zult misschien bedoelen F3 voor herstel van je pc/laptop naar fabriekswaarden, m.b.v. een aparte partitie op je harde schijf en/of een herstelcd van de fabrikant.

Herstelconsole/Recovery console op XP start je met de CD erin, en dan bij het eerste keuzemenu op de R van Herstelconsole te drukken, 1 typen en Enter voor je XP installatie en daarna het wachtwoord van Administrator en dan Enter.
Een Herstelinstallatie op XP doe je door te starten van CD, bij het eerste keuzemenu op Enter te drukken van nieuwe XP installatie, F8 daarna voor acceptatie gebruiksvoorwaarden, en dan de R van Repair/reparatie.

@topic-starter: Misschien kun je beter in Herstelconsole proberen om te kijken of je harde schijf misschien bestandsfouten heeft en die repareren. Dat doe je in Herstelconsole met chkdsk /p
Als dat niet helpt, dan een Herstelinstallatie doen. Hierbij is de CD-code benodigd, en wordt gebruik gemaakt van een XP CD van de juiste taal en soort (Home of Professional) waar de juiste Service Pack in geïntegreerd (geslipstreamed) moet zijn. In de eerste gegeven link wordt aangegeven hoe je een geslipstreamede XP CD kunt maken als je die nog niet hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan