Computer wil niet meer uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightning

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Als ik 'Uitschakelen' aanklik, start hij vanzelf terug op.
Als ik 'Opnieuw opstarten' klik, start hij uiteraard wel terug op.
Sluit ik af door op de powerknop te duwen, start hij ook terug vanzelf op.
Alleen als ik de powerknop 4 seconden ingedrukt hou, dan sluit die eindelijk af.
In veilige modus is dat ook zo.
Ik gebruik een WinXP prof.

En ik gebruik windows xp home:P.
Zetje computer uit met de aan en uit knop haal je stekker er uit en houd de aan knop 30 seconde ingedrukt dan zit er mischien overbodig stroom in gewoon 30seconde indrukken stekker er in en aanzetten die hap.

Tony.

@Roxettelover

Dit is mooie onzin... Misschien werkt het wel als je dat doet, maar dat is dan zeker niet omdat er overbodige stroom was, je ontlaadt hooguit wat elco's. Ik denk dus niet dat dat zin heeft...

Laatst bewerkt:
Probeer het nou maar eens tjonge jonge...
Het kan gewoon zijn dat er nog net iets te veel stroom in je pc zit..ik heb het ook gehad.

Tony.

Zoals ik al zei, het werkt misschien wel, maar er kán geen overbodige stroom inzitten! overbodige stroom bestaat niet, en zit er ook niet in!

okey dan niet.
Als jij het zeker weet ik ben er haast van overtuigd dat dat het is en probeer het nou maar.
niet geschoten is altijd miss;)

tony.

We praten langs elkaar heen. Ik bedoel dat het misschien wel werkt, maar dat dat dan een andere reden heeft. En inderdaad probeer het maar. Baat het niet dan schaadt het niet!

Overbodig stroom bestaad wel degelijk in je pc.
Zekers als je je pc telkens uit en aan zet alleen maar via het knoppje ik heb het nu ook omdat er iets niet heel goed zit in me pc momenteel..

Tony.

Zucht*

Als jij dat denkt, goed, maar het kan echt niet. Een stroom gaat pas lopen als die nodig is, of als er de mogelijkheid is. Wat wel kan is dat er een elco(soort heel klein oplaadbaar batterijtje) nog opgeladen en dus nog stroom kan afgeven...

Laatst bewerkt:
Geloof me nou maar haha nee even serieus het kan zomaar gebeuren dat er in je computer nog wat stroom zit ik heb het hier ook regelmatig..
Het klinkt misschien eigenwijs ik ben ook maar 15 dus elke discussie vind iek leuk:P
Maar nogmaals er kan wel degelijk nog wat stroom in je pc zitten ik heb het dagelijks..

Tony.

Zoek alsjeblieft op wat stroom is!
Er kan nog een spanning staan doordat je een opgeladen elco hebt, die kan je ontladen door de knop in te drukken, dan gaat er stroom lopen en verdwijnt de spanning.

Aha, ik snap wat je bedoelt. Dat klopt wel, maar je gebruikt het begrip stroom fout, maar goed... Het enigste wat ik nog niet snap is wat dat te maken zou kunnen hebben met het rebooten van de pc.

@Roxettelover,

Wat jij aangeeft is een ATX reset(voeding reset), dit heeft niks met het afsluiten van Windows te maken.

@lightning,

Kijk eens bij energiebeheer of je een tabblad APM hebt. Zo ja deze inschakelen.

Eventueel zal in het Bios de APM en ACPI op "Enabled" gezet moeten worden.

@Crash

Dat dacht ik dus ook al, die reset heeft helemaal niks te maken met overbodige stroom en het afsluitproces van windows!

dank je dat je hem snapt:P haha leuk forum hier mag je nog over iets anders praten op een ander forum van vliegtuigen moet je echt ontopic blijfen anders word je verbanne hier heb ik het naar me zin:D
Maar goed extra stroom *dus wat er nog inzit* kan ZOMAAR nog wel eens voor een soort van kortsluiting zorgen waardoor hij weer opstart ik heb hier regel matig dus daarom doe ik voordat ik ga slapen stekker er uit en druk ik even het knoppje in.

tony.

Uh...gaaan wij wedde...ik heb het hier regelmatig met deze #@!#%$%^ computer:D
Kijk mijn voltages kloppen voor geen fluit fluit..

Tony.

Jullie zijn toch niet boos:o
Ik bedoel het goed alleen ik heb dit probleem ook regelmatig en ik doe dan wat ik zei..:o

Tony.

Uh...gaaan wij wedde...ik heb het hier regelmatig met deze #@!#%$%^ computer:D
Kijk mijn voltages kloppen voor geen fluit fluit..
Hebben we het nu over jou computer of die van de TS? Voor het afsluit probleem van de TS heeft een ATX reset totaal geen nut.

Precies Crash, het gaat hier wel heel erg offtopic, sorry voor mijn bijdrage hieraan. Aan deze discussie heeft de TS helemaal geen fluit.

@Roxette
Nee, ik ben niet boos, maar houd er nu maar over op, die discussie dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan