Computer wil niet meer uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok ik geef het op probeer het gene maar wat crash zei:)
Ik heb me best gedaan .

Tony.
 
Ik sluit me aan bij Janklep en crash. ;)

Overbodige stroom is ten eerste onzin, spanning zou nog kunnen..
Ten tweede zal dat er echt niet voor zorgen dat je computer opnieuw opstart.

Wat ik denk is dat er een fout optreedt tijdens het afsluiten van Windows, waardoor het systeem opnieuw opstart. Daarom zou ik je aanraden om bij Systeemeigenschappen > Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen > Instellingen, de functie "De computer automatisch opnieuw opstarten" uit te zetten.
 
als je die uitvinkt zeg maar dan herstart hij niet bij FOUTEN..
Als ik zo eens lees heeft dit niets met fouten te maken..

Tony.
 
Wellicht is er een fout, die de TS of niet doorheeft, of niets over heeft gemeld...
 
Dus bij deze:p
Als je pc herstart eenmaal in windows geeft hij dan een foutmelding.?


Tony.

p.s. jonges als je dat vinkje weghaald dan HERSTART hij niet meer als je iets aan het doen bent:)
Dit heeft NIETS te maken met het opnieuw opstarten als je hem wilt aflsuiten:)
 
Laatst bewerkt:
Als je dat vinkje weghaald, dan geeft de computer een BSOD met een foutmelding. Dit kan handig zijn als de pc zomaar gaat herstarten in geval van een probleem.
 
Jep, want aan de hand van de BSOD kan je gaan foutzoeken...
 
The7thstranger heeft wel degelijk een punt.
Als de computer een BSOD geeft tijdens het afsluiten (en dat komt voor!) volgt er normaal gesproken een herstart.

Door het vinkje weg te halen kun je dit punt als oorzaak uitsluiten.

En als ik je een tip mag geven: als je wilt discussiëren, zoek een discussieforum en geen computerforum.
 
eh ik ga geen discussie aan oke klein beetje maar dan hoef je niet zo te reageren zeg...
Ik wil ook helpen en ik probeer nog voor de laatste keer te zeggen ik heb dit ook gehad tenminste herstarten terwijl je afsluit ik heb het op mijn manier kunnen verhelpen en ik dacht dan mischien heeft het ook wel zin om te helpen...mis helpt het wel op mijn manier maar blijk baar denken jullie dat ik helemaal niet goed snik ben of zo..ik doe ook maar me best meer kan ik niet..

Tony.
 
eh ik ga geen discussie aan oke klein beetje maar dan hoef je niet zo te reageren zeg...
Ik wil ook helpen en ik probeer nog voor de laatste keer te zeggen ik heb dit ook gehad tenminste herstarten terwijl je afsluit ik heb het op mijn manier kunnen verhelpen en ik dacht dan mischien heeft het ook wel zin om te helpen...mis helpt het wel op mijn manier maar blijk baar denken jullie dat ik helemaal niet goed snik ben of zo..ik doe ook maar me best meer kan ik niet..

Tony.

Uuhm.. je bent misschien een beetje "overenthousiast" met antwoorden ;).
Dan stoot je sommige mensen voor het hoofd :).

Maar deze topic heeft denk ik al genoeg "discussie" gehad, dus als je hierop wil reageren mag je me mailen (xp_pc *AT* helpmij.nl).
 
Laatst bewerkt:
Bij energiebeheer heb ik geen tabblad APM staan. In mijn bios vind ik APM ook niet meteen. Wel vind ik er bij Power Management Setup de ACPI. De ACPI Suspend Type staat op S1(POS) wat staat voor "set suspend type to power on suspend under acpi os". De andere mogelijkheid is S3(STR) wat staat voor "set suspend type to suspend to RAM under acpi os". De eerste S1(POS) is toch de juiste?

De 30 seconden zonder power biedt geen oplossing.

Ook "de coputer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken, werkt niet, want de computer start wèl opnieuw op, maar loopt meteen ook vast.:eek:
 
Het probleem is nog altijd niet opgelost. De enige manier om de computer correct af te sluiten, is vier seconden op de powerknop te duwen.

Bij energiebeheer heb ik geen tabblad APM staan. In mijn bios vind ik APM ook niet. Wel vind ik er bij Power Management Setup de ACPI. De ACPI Suspend Type staat op S1(POS) "set suspend type to power on suspend under acpi os". De andere mogelijkheid is S3(STR) "set suspend type to suspend to RAM under acpi os". Ook met S3 in te schakelen, is het probleem niet opgelost.

Ook "de computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken, werkt niet, want de computer sluit zich niet af, maar start inderdaad ook niet op :confused:
 
Hoi,

Ik heb nu hetzelfde probleem, heb je intussen al een oplossing?

MiaenWilly
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan