computer wil niet op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudappeltje

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
hallo,

ik heb een computer die niet meer op internet wil. Met de internet verbinding is niets aan de hand (dus misschien zit ik hier wel verkeerd) ik heb m'n laptop nu op het net en dat gaat goed. Maar ik heb op m'n computer van zonealarm een tijdje terug een bericht gekregen dat de computer niet meer toestaat dat ik op internet mag omdat er iets niet in orde was. Nu heb ik dat geprobeerd op te lossen, ze gaven we ook enkele tips, maar ik heb alles geprobeerd en hij vertikt het gewoon om op het internet te gaan. Heeft iemand een idee, ik zou eeuwig dankbaar zijn...
groetjes,
n.

tip;

Zonealarm niet op HIGH zetten, en zelfs indien nodig even uninstalleren

Netwerk instellingen controleren

En let goed op virussen!!

goeie virusscanner, dat is hopelijk het probleem niet. Ik heb al geprobeerd zonealarm uit te zetten en nog steeds geen internet. Netwerkinstellingen zijn goed. Misschien begon het probleem bij zonealarm en is het nu iets anders. Van het ene op het andere moment stopte hij er mee. Wat computers betreft weet ik dus zo ongeveer helemaal niets...flink irritant..dus bedankt alvast voor de berichten die jullie hebben gepost. heeft iemand nog een suggestie? groetjes.n.

hoi goudappeltje,

staan je instellingen goed¿ lan instelling¿
instelling van internet explorer automatisch vinden aangevinkt?
Zonealarm is dus niet het probleem?
groetjes

Mijn provider is quicknet, maar aangezien ik met de laptop nu wel op internet kan met de kabel kan daar het probleem toch niet leggen? Instellingen zijn allemaal goed. Wat betekent trouwens ''Remote procedure call''? groetjes, nelly

"Procedure oproep op afstand" betekent het ongeveer. Maar dat zegt jou (en mij) natuurlijk niets. Wat het op de comp betekent weet ik dus niet. Misschien iemand anders.?
Heb je wel de raad van 1marcel (met taal voor het toetsenbord op Spaans :D) opgevolgd?
Ga ook eens naar start>configscherm>netwerk (op die comp die geen verbinding maakt) en stuur op de een of andere manier (desnoods zelf typen) even door wat daar aan adapters e.d. op staat.

oke ik zal even opschrijven wat er bij de netwerken allemaal staat (en dat ik genoeg) hopelijk geeft het jullie een clue. Ik schrijf gewoon even alles op, want ik weet zelf niet wat wel of niet belangrijk is.
Client voor microsoft netwerk
microsoft family aanmelden
externe-toegangsadapter
realtek rtl8139/810x family fast ethernet NIC
W6694 ISDN USB adapter
NDISWAN W6694 ISDN USB adapter
TCp/IP Externe adapter
TCP/IP Realtek RTL8139/810x family fast ehternet NIC
Bestands en printerdeling voor Microsoft netwerken
De primaire netwerkaanmelding is Microsoft family aanmelden.
anyway..., misschien wordt het tijd voor een computercursus, het is zo irritant als er iets met de computer is, en je kan het zelf niet oplossen (haha)...groetjes..

Om te beginnen: kun je de primaire aanmelding veranderen in: "Windows aanmelding"?

En: heb je voordat je op kabel ging ISDN gehad? Gebruik je nu nog ISDN voor je telefoon?

Laatst bewerkt:
Lijkt me duidelijk hoor. Zone Alarm helemaal van je PC verwijderen, als ik 't zo lees heb je dat nog niet geprobeerd?

Je wil niet weten hoeveel mensen zulke problemen hebben met Zone Alarm.

Daarna kun je Zone Alarm wel weer installeren hoor, maar mocht je het ooit weer hebben: you know what to do! :)

Bestands en printerdelen voor MS netwerken en MS family aanmelden mag je trouwens verwijderen ook.

Kijk eens in apparaatbeheer onder netwerk adapters.

Staat hier een geel uitroepteken bij de realtec.

Kijk ook eens bij internet opties > verbindingen > instellingen , hier moet hij op quicknet staan en niet op een adsl verbinding.

groetjes speedtouch

Gaat e-mailen trouwens wel? En als je wat sites pingt?

Groetjes,
Bennie

gelukt

hoi,

Eindelijk zit ik weer met m'n ouwe trouwe computer op internet. Helaas heb ik het niet zelf kunnen oplossen, maar een vriend die heeft er even aan geknutseld. Het was ingewikkeld dat weet ik wel, want hij heeft er wel wat werk aan gehad. Dus omdat het zo lastig was hoef ik me niet schuldig te voelen dat ik het zelf niet heb kunnen oplossen. Iedereen bedankt in ieder geval! goudappeltje

Kan de vriend misschien nog een beetje uitleggen wat er aan de hand was? Ben toch wel nieuwsgierig.
;)
Trouwens fijn voor je dat de boel weer loopt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan