Computer wil niet opnieuw opstarten !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney Rubble

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo ik heb een vreemde vraag.
Ik heb hier een computer waar Windows 7 Ultimate opstaat.
Als ik deze pc na een installatie van iets zodra hij het vraagt opnieuw moet opstarten gebeurd er het volgend:
In het Beeldscherm zie ik keurig Computer is aan het afsluiten.
Daarna gaat ook na een paar seconde het Beeldscherm uit.
Maar het vreemde is dat de computer volledig aan blijft staan en er zeker niet over denkt om ook mee af te sluiten.
We hebben dit al met verschillende besturingsprogramma's gedaan zoals een andere Windows 7, Windows xp enz.
Maar helaas het euvel blijft en en de computer blijft volledig aan !
Nou ben ik erg benieuwd of er hier misschien iemand is die mij een suggestie kan geven wat hier de oorzaak van is.
Ik denk zelf het moederbord maar weet verder niet of dit op het moederbord of in het bios te fixen is.
Ik zie graag jou antwoord tegemoet.

ps het gaat hier om een ASUS P5N-D moederbord !
mvg,
Barney

Laatst bewerkt:
Ga eens naar de moederbordproducent en kijk of er nieuwe bios is uitgebracht om die reden.

Bedankt voor je reactie,
Ik heb eerder al de laatste bios versie geflashd en dat gaf helaas geen resultaat
Mijn zoon heeft exact dezelfde computer met dezelfde moederbord enz enz en bij hem is het niet het geval. :confused:
Barney.

op het moederbord zit een batterijtje (horloge achtig)
haal de stroom uit de pc
haal het batterijtje eruit
geen stroom erin!
druk de knop een minuut lang in (tijd hangt af van moederbord merk maar met 1 minuut zit je zeker safe)
druk het batterijtje er weer in.
stroom er weer op en probeer het dan nog eens.
symen1.

Bedankt Symen ik ga dit morgen direct uitproberen. :thumb:
Bedoel je met "de knop" de aan uit schakelaar aan de voorkant met de computer? die maakt als er geen stroomtoevoer is toch geen enkel contact meer?
Maar ik ben zeker ook wel nieuwsgierig waarom dit probleem zich voordoet?
En wat gebeurd er eigenlijk precies met de computer als ik jou suggestie uitvoer?
Ben daar zeker ook benieuwd naar.
Ik laat morgen weten of het gelukt is.

Ge,
Barney

Laatst bewerkt:
Beste Symen, ik heb het allemaal zo gedaan zoals jij geschreven hebt, maar helaas de computer blijft aan als ik hem opnieuw laat opstarten, alleen de monitor gaat nog steeds wel op standby!
Heb jij of misschien iemand anders nog een suggestie?
Lees het graag van je.

Mvg,
Barney

Is er inmiddels iemand die mij met dit probeem kan helpen, ik zoek me rot op google maar kan ditzelfde probleem niet echt vinden.
Mijn hoop is dan ook dat iemand op dit forum met me mee denkt om dit probeem op te lossen.
BVB,
Mijn Dank, Barney

Hallo

Probeer eens of een andere voeding dit probleem oplost.

Leen er desnoods eentje van een lokale kennis.

Peter

Hallo, vdk_P ,
Kan je mij vertellen wat de reden is om de voeding om te ruilen, kan het inderdaad aan de voeding liggen dat de computer wel aan blijft bij het opnieuw opstarten en de monitor gaat wel uit, lees alvorens eerst jou reactie voordat ik voor herplaatsen van de voeding overga .
mvg.
Barney

Hallo

Software matige konflikten kun je zo goed als uitsluiten , mits je reeds ettelijke o.s. versies hebt geprobeert.

D.m.v. pin 14 kan een motherboard het vermogengedeelte van een atx voeding in/uitschakelen.

http://pinouts.ru/Power/atxpower_pinout.shtml

Indien de vermoedelijk reeds oudere voeding de eerste slijtageverschijnselen begint te vertonen , kan het zijn dat deze zich wel nog korrekt laat inschakelen , maar niet meer uit.

Zelfs een nieuwe voeding kan defekt zijn .

Een voeding vervangen als "test" is niet veel werk en de snelste manier om foutdiagnose te doen.

Zoals reeds eerder vermeld , leen er een ... , misschien is het motherboard toch de uiteindelijke oorzaak , en een definitieve voeding kun je later nog altijd aanschaffen.

Peter

Laatst bewerkt:
OKe Peter ik ga het nu zeker proberen, ik houd je op de hoogte, alvast bedankt voor weer je snelle reactie, daarom is dit forum zo ontzettend fijn en toppie
gr,
Barney

Controleer ook nog eens of de pc van je zoon dezelfde biosversie heeft!

hoi zoef, ook dat zal ik nog eens testen maar we hebben dus onze pc's omgeruild zodat ik nu met dit probleem zit en volgens mij heb ik beide moederbord's geflash't maar zal het nog is controleren.
Bedankt,
Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan