Computer wil niet verder na BIOS scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grievez

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2008
Hoi ik hoop dat ik geholpen kan worden, zou ik er oprijs stellen.

Ik probeerde een spel te installeren op mijn pc, krijg een error. En dacht dat het hierbij om
een error van de installer te zijn (corrupt of whatever). In iedergeval drukte ik op ok en sluit mijn automatisch af. Ik probeer dan vervolgens mijn pc weer op te starten en krijg na het AMD bootscherm een error te zien.

overclocking was not possible, will now use default settings press any key. Ik druk een random key en hij doet niks, crtl+dlt start het opnieuw op. Ditmaal start hij gewoon op. Dan zie ik een bios opstart schermpje met ruimtescheepjes en hoor ik mijn pc werken. Maar verder niks!

Het enigste wat ik kan is in het biosscherm komen. Ik heb onlangs geen nieuwe drivers of hardware geinstalleerd dat hiervoor zou kunnen zorgen. Dus snap er niet veel van.

Computer specs
AMD 5000+ Boxed
Windows Vista
2024DDR
8400M

Alvast bedankt voor de hulp mannen en vrouwen van HM. :)
-Ron

Hoi,

Kun je ook niet in de veilige modus komen? (F8 drukken vlak na het aan drukken van de pc)
Misschien kun je zo de laast werkende configuratie gebruiken! Of via veilig opstarten die installatie van het spel verwijderen.

Ja dat had ik net geprobeerd, kreeg toen een A:\ error, had A uitgeschakeld en toen (en daarvoor ook) kreeg ik weer een Zwart scherm.

Laatst werkende configuratie en Veiligheids modus heb ik nog nergens zien staan, hoe selecteer ik die eigenlijk. :)

Bedankt voor je reply chico!

Ik heb mijn case open gemaakt, natuurlijk de kabel eruit getrokken. En aan/uit knop om de energie van het moederbord af te krijgen. Maar ik voel een spanning van mijn monitor op mijn case!

Dit hoort volgens mij niet.

Hoi,

Zou statische electriciteit kunnen zijn dus uitkijken als je wat beet pakt in de pc want dat zou wel eens stuk kunnen gaan hierdoor.

Heb je de stekker van de monitor er al uit getrokken en wat dan?

Modag

Hoi.

Als je de stekker van de monitor eruit haalt ben je de spanning dan kwijt?

Modag

Hoi,

Kijk is in je bios of het ook inderdaad in " default settings" is teruggezet. En doe dit anders is handmatig en druk op F10 (safe and exit)
Misschien helpt dit:confused:

Hoi.

Als je de stekker van de monitor eruit haalt ben je de spanning dan kwijt?

Modag

De spanning is dan inderdaad weg. (Ik heb een oude crt scherm van dell).

Heb default geprobeerd, maar dan krijg ik nog steeds een zwart scherm. Als ik de (slow bios opstarter gebruik) dan gaat ie alles af en ziet hij ook alles (behalve die A:\ slot) heb em uit
gezet maar dan helaas nog.

Dan knipert een underscore een aantal keren en krijg ik zwart scherm. Soms zegt ie na een tijdje. Failed to overclock. (terwijl hij toch op default bios staat!). Raar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan