computer wil ongevraagd downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
al een paar dagen wil mijn computer ongevraagd vanalles downloaden tijdens het surfen.

Ik heb al met verschillenden programmas gecontroleerd op spyware en bitdefender laten lopen.

Dap opent zich vanzelf.
gelukkig vraagt ie dan wel om toestemming, maar het is erg storend.

Zo zit ik nu bv ff op e-bay te kijken en krijg ik bij elke pagina die ik open dap er tussen door met een mp3tje dat ie wil downloaden.
(breakingoffellowship.mp3)

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

ad-aware 6 en spy sweeper

probleem met die draad waar je naar verwijst is dat ik niet snap hoe ik dat moet doen.

(ben daar nl tijdje terug ook eens voor ander probleempje heen verwezen en kreeg het gewoon niet voor elkaar)

Hijack This Log-uitleg: Zorg dat je minstens versie 1.97.7 hebt. Unzip (voor je begint wil ik je aanraden om HijackThis naar een aparte map uit te pakken. Het programma maakt backups in de map waar het staat) en run het. Klik op Scan > Save log en sla het log op als een .txt bestand. Fix nog niets. Er zitten ook dingen tussen die je echt nodig hebt. Kopieer en plak de inhoud in dit topic: -->Helpmij tegen spyware offensief<-- Download Hijack This: http://www.majorgeeks.com/downloadg...a8baee6434cfc13

zoals ik in het begin al aangaf kan ik die uitleg niet volgen.
te veel info.
Dat is een gevolg van langdurige ziekte.
(ik kan ook geen boeken meer lezen)

Ondertussen probeert mijn computer nog steeds regelmatig \ftp\breakingoffellowship.mp3 te downloaden.
(vooral bij sites zoals e-bay)

Geplaatst door Marie1
zoals ik in het begin al aangaf kan ik die uitleg niet volgen.
te veel info.
Dat is een gevolg van langdurige ziekte.
(ik kan ook geen boeken meer lezen)

Sorry, dat kon ik ook niet weten. Misschien helpt deze uitleg van HijackThis (wat plaatjes, niet te veel tekst)? -> http://home.planet.nl/~kleyn080/hijackthisuitleg.html

Zo niet, zou je dan misschien een vriend(in), familielid of buurvrouw/-man kunnen vragen om je even te helpen?

ja dit lukt wel, dank je wel.

natuurlijk kon je het niet weten, het is mijn eigen vervelende gevoel dat ik het er niet altijd bij wil zetten.
't is vreselijk irritant om een echte techneut geweest te zijn en dan opeens soms de eenvoudigste dingen niet meer te snappen.

enne in mijn omgeving ben ik ondanks dat nog steeds de grootste techneut ;-)

er is niets gevonden.
Het zou aan een niet afgemaakte downlaod liggen die blijft hangen.
die was niet terug te vinden dus nu heb ik dap in zijn geheel verwijderd en opnieuw geinstalleerd
tot nu toe blijft het stil

en het is stil gebleven, behalve dan dat spybot nog steeds dapcookies aantreft die niet te verwijderen zijn omdat ze actief zijn????

DAP> ik denk dat dit komt van "Download Accelerator Plus".

Klopt dat? Zo ja, verwijder die dan, zit vol met spyware en dergelijke. Als je DAP verwijderd hebt, zul je zien dat Spybot ook niets meer vind :)

Je kunt het ook proberen in veilige modus

Probleem heb ik zelf ook gehad, en toen ik het in veilige modus probeerde, lukte het ook niet ze te verwijderen.

Het zijn er zeker een stuk of 7,8?

thnx het zijn er 7.
Ik heb Dap allang van mijn computer verwijderd.
via zoeken kon ik ook niets meer vinden.
ga het in de veilige modus proberen

Is het probleem er nu nog steeds of niet meer?

je zou SpySweeper eens moeten gebruiken, vindt wat meer dan Ad Aware en Spybot en is als eerste uit verschillende tests gekomen:)

beste hans ik gebruik ad-aware, spysweeper en spybot.
de eerste twee herkennen deze dapfiles niet eens.
de laatste herkent ze en kan ze niet verwijderen.
ook niet in de veilige modus.

Ik weet het, en als Spysweeper én Ad Aware hem niet vinden lijkt het mij niet al te erg. Ik zal Pieter eens vragen of hij je er meer over kan vertellen :)

okido.
Pieter heeft me al vaker uit de penarie geholpen

Bij mijn weten heeft DAP een tijd geleden zijn leven gebeterd. Ik verwijder het ook niet meer als ik het in een log tegenkom.

Als alles werkt naar behoren zou ik me er niet teveel zorgen over maken.

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan