Computer wilt niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

vhoffman

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Beste mensen,

Sinds gisteren wilt mijn PC niet meer opstarten.
Ik heb hem vanmorgen met perslucht goed gereinigd, dus vrij van stof is hij sowieso weer, maar dit mocht niet baten...

Waarschijnlijk is er een voedingsprobleem, want als ik de voedingskast uitschakel met het knopje achterop en dan even wacht en hem dan weer aanzet, gaat toch heel even alles in een oogwenk bewegen (fans), maar daarna gaat alles weer uit. Verder blijft wel de groene led op het moederbord branden. De aanknop voorop geeft verder helemaal geen teken van leven.

Verwijder ik echter de videokaart, wil hij wel booten, en krijg ik na een paar seconden een kermis aan piepjes, natuurlijk omdat de videokaart er niet in zit.
Verder zegt die site waar je je benodigde vermogen kunt uitreken dat ik zo'n 820 watt minimum voeding moet hebben. Hoe kan hij het dan ooit gedaan hebben?
Of is er misschien iets mis met de videokaart?

Wie kan mij uitsluitsel geven?

Specs:

Asus M2N32-SLI premium Vista
Asus EN8800GTS (overclocked, sinds een week)
AMD Phenom 9850 (overclocked)
Creative Sound Blaster
2x 1GB ram
2x 2GB ram
Zalman CPU fan
Zalman 460 watt voedingskast
2x s-ata HDD
1x DVD-RW
1x DVD-ROM
1x Floppy

En nog de nodige verlichting (fan en behuizing)

Ik hoop dat iemand me kan helpen!:)

Laatst bewerkt:
Ik heb dit ook wel eens gehad je moet de op de aan/uit knop drukken achter de pc en dan weer opnieuw drukken
computer_rear.jpg

Kijk naar de afbeelding:

Druk op knop B en dan weer op knop B en dan gaat hij open

Dat heb ik al twintig keer geprobeerd, het rare is gewoon dat hij wel start zonder videokaart, maar met niet

dan ligt het dus aan je videokaart
je kunt dan beter een nieuwe videokaart kopen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Zet de overklock eens terug voeding kan ook nog te weinig vermogen leveren om de videokaart aan te zetten ik zou in ieder geval een andere videokaart proberen.

Het kan ook zijn dat het door de overclock komt van vorige week van de videokaart. Dat hij nu net te veel stroom vreet. Er is gewoon geen enkel teken van leven met die kaart erin. Terwijl hij zonder wel reageert als ik de aanknop induw

Hoi,

Zet de overklock eens terug voeding kan ook nog te weinig vermogen leveren om de videokaart aan te zetten ik zou in ieder geval een andere videokaart proberen.

Hoe ga ik dat doen? Ik heb die via nTune toegepast... Een andere videokaart heb ik nu niet in m'n bezit...

Hoi,
Kan je er niet bij iemand er 1 lenen.anders bij de plaatselijke pc winkel er na laten kijken

Ik los het liever zelf op, bij die pc winkels hier is het toch een en al beunhazerij met 0 verstand van zaken...
Maar heb je misschien wel een verklaring voor het feit dat in stand-by (dus met voeding aan) wel het moederbord ledje brandt?

Hoi,

Dat wil alleen zeggen dat moederbord spanning heeft dat is hier ook het geval. tja in bezit van auto?

Oja! Nog iets, vorige week, na die overclock, merkte ik dat de verlichting van m'n cpu koeler een beetje aan het flikkeren was, zoals een tl-buis. Toen ik de pc vanmorgen testte deed hij het prima zoals altijd. Dan zou je toch zeggen dat er niet genoeg stroom naar toe is gegaan?

Ik zou wel naar degene kunnen gaan die m'n pc heeft geassembleerd en het aan hem voorleggen, maar ik denk zelf eigenlijk dat het aan m'n voeding ligt...

Hoi,

Zou kunnen maar die heb je denk ik ook niet om te proberen en 820 watt voor je systeem is teveel 600 is genoeg.

Ik ben ooit wel nog een keer van plan om te upgraden naar een betere videokaart en nog een harde schijf, moet ik dan niet wat extra marge aanhouden?

Hoi,

Ligt eraan welke videokaart je wilt hd maakt niet echt gek veel uit.

Mijn systeem is weer compleet werkend, vorige week m'n videokaart laten testen hier in de buurt en die bleek 100% te werken. Toen maar meteen een krachtigere voeding besteld via internet. Alles gemonteerd en werkt weer als een zonnetje nu!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan