Beste mensen,
Sinds gisteren wilt mijn PC niet meer opstarten.
Ik heb hem vanmorgen met perslucht goed gereinigd, dus vrij van stof is hij sowieso weer, maar dit mocht niet baten...
Waarschijnlijk is er een voedingsprobleem, want als ik de voedingskast uitschakel met het knopje achterop en dan even wacht en hem dan weer aanzet, gaat toch heel even alles in een oogwenk bewegen (fans), maar daarna gaat alles weer uit. Verder blijft wel de groene led op het moederbord branden. De aanknop voorop geeft verder helemaal geen teken van leven.
Verwijder ik echter de videokaart, wil hij wel booten, en krijg ik na een paar seconden een kermis aan piepjes, natuurlijk omdat de videokaart er niet in zit.
Verder zegt die site waar je je benodigde vermogen kunt uitreken dat ik zo'n 820 watt minimum voeding moet hebben. Hoe kan hij het dan ooit gedaan hebben?
Of is er misschien iets mis met de videokaart?
Wie kan mij uitsluitsel geven?
Specs:
Asus M2N32-SLI premium Vista
Asus EN8800GTS (overclocked, sinds een week)
AMD Phenom 9850 (overclocked)
Creative Sound Blaster
2x 1GB ram
2x 2GB ram
Zalman CPU fan
Zalman 460 watt voedingskast
2x s-ata HDD
1x DVD-RW
1x DVD-ROM
1x Floppy
En nog de nodige verlichting (fan en behuizing)
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Sinds gisteren wilt mijn PC niet meer opstarten.
Ik heb hem vanmorgen met perslucht goed gereinigd, dus vrij van stof is hij sowieso weer, maar dit mocht niet baten...
Waarschijnlijk is er een voedingsprobleem, want als ik de voedingskast uitschakel met het knopje achterop en dan even wacht en hem dan weer aanzet, gaat toch heel even alles in een oogwenk bewegen (fans), maar daarna gaat alles weer uit. Verder blijft wel de groene led op het moederbord branden. De aanknop voorop geeft verder helemaal geen teken van leven.
Verwijder ik echter de videokaart, wil hij wel booten, en krijg ik na een paar seconden een kermis aan piepjes, natuurlijk omdat de videokaart er niet in zit.
Verder zegt die site waar je je benodigde vermogen kunt uitreken dat ik zo'n 820 watt minimum voeding moet hebben. Hoe kan hij het dan ooit gedaan hebben?
Of is er misschien iets mis met de videokaart?
Wie kan mij uitsluitsel geven?
Specs:
Asus M2N32-SLI premium Vista
Asus EN8800GTS (overclocked, sinds een week)
AMD Phenom 9850 (overclocked)
Creative Sound Blaster
2x 1GB ram
2x 2GB ram
Zalman CPU fan
Zalman 460 watt voedingskast
2x s-ata HDD
1x DVD-RW
1x DVD-ROM
1x Floppy
En nog de nodige verlichting (fan en behuizing)
Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Laatst bewerkt: