Computer wilt niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bboymark

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Hallo

Mijn computer wilt niet meer opstarten hij blijft vastzitten bij het asus logo nadat ik windows xp opnieuw wou installeren. Het installeren wou echter niet en de computer zei het volgende. setup kan geen vasteschijfstation in uw computer vinden. Toen had ik de computer opnieuw opgestart en niks deed het meer:confused:

Moederbord: Asus p4p800-e deluxe

Kan iemand mij a.u.b helpen want ik heb vandaag net een nieuwe videokaart en geheugen aangeschaft die ik er graag in wil hebben.
Bedankt

Dat is dan het probleem.

Wanneer je je pc opstart vanaf de windows xp cd en je let goed op de onderkant van je scherm, komt er een melding of je externe sata/raid drivers wilt installeren en te drukken op de F6-toets.
Dat moet je doen en dan de diskette met de raid/sata drivers die je bij je moederbord hebt gekregen in je diskette station doen.

Dan pas worden die sata drivers geinstalleerd, wordt je harde schijf herkend en kan je verder installeren

Ok maar het punt is ik kan geen diskette maken ik heb op deze comp geen diskette station alleen op de computer die kapot is . Is er geen adnere manier? CD of iets anders?

Laatst bewerkt:
CD gaat helaas niet, of je moet een complete slipstream gaan maken van een windows cd met ingebakken drivers.
Wellicht met externe diskdrive of, heel misschien, usb?

Gelukkig hadden we nog een oude floppydiks die ik kon gebruiken

Heb je een cd of diskette gekregen bij je moederbord, daat zou het op kunnen staan, ik ga ondertussen ook even op zoek voor je!

Ik heb net mijn floppy dirve aangesloten maar hij ziet hem niet:S Wat nou??

Ik heb Floppy A in de bios op 1.44mb gezet.
Nu zie ik wel een diskette station in deze computer maar wanneer ik er een diskette instop krijg ik steeds de melding plaats een schijf of een ander geschikt medium in station A: :S

jah 1.44 mb staat erop ik heb al meerdere diskettes geprobeerd. Nog ideeen?

Laatst bewerkt:
Hangt die SATA schijf aan de ICH5 Intel controller? of aan de Promise controller?

De eerste kun je in de bios op enhanced zetten, dan wordt hij gewoon herkent, het is immers een native controller, en moet natuurlijk wel op sata staan, bij de tweede dien je inderdaad de drivers ervoor te installeren, via flop of een geslipstreamde XP cd.

Heb je, voor we proberen het floppy-probleem op te lossen, ook eerst nog even gedaan wat Lange Pier heeft gezegd? (zie boven)

mijn sata schijf hang aan een promise controller.

Ik heb het al geprobeerd met de floppy maar dat wil niet want de floppy diskdrive doet ht niet. En met een via geslipstreamde cd weet ik niet hoe dat moet.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=238913

in deze topic leggen ze dat uit maar de link die daar staat doet het niet meer.

Laatst bewerkt:
CD gaat helaas niet, of je moet een complete slipstream gaan maken van een windows cd met ingebakken drivers.
Wellicht met externe diskdrive of, heel misschien, usb?

Hoe kan je dat met usb doen dan.

OF kunne jullie me anders nog niet helpen met diskdrive
Ik heb in de bios bij Floppy A op 1.44 gezet want die stond uit.
Toen ik in deze computer was herkende hij hem ook wel. Maar wanneer ik er floppy instop zeg die plaats een schijf of een ander geschikt medium in station A:

Ik weet het ook niet meer :S en met die gestreamed cd kom ik ook niet uit

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan