Computer wilt niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0166

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2011
Hallo,

Mijn computer wilt niet meer opstarten, ik heb mijn probleem op YouTube gezet de link naar de video is: http://www.youtube.com/watch?v=T2ilwmv7QsQ.
Graag op dit forum reactie's plaatsen, ik kan op me iPod geen reactie's lezen van mensen op YouTube!

Joey

Laatst bewerkt:
Als ik op de link klik zie ik 4 filpjes.. geen 1 met een computerprobleem

Hoi !

Het lijkt me beter als je je probleem hier even weergeeft, althans ik ben niet van plan me door die You-Tube rommrl te wurmen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Koelpasta aangebracht op de juiste manier ?

Zo ja: mobo + CPU uitbouwen, op een houten ondergrond leggen.

Alleen voeding aansluiten, verder niets.

Opstarten d.m.v. het kort doorverbinden van de 2 pinnetjes waar normaal de power-knop mee verbonden is.

Hoor je bios-beeps ?

Zo ja: 1 geheugen-module plaatsen, opnieuw opstarten !

Zo nee: 99 % zeker dat je mobo is defect is.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Koelpasta aangebracht op de juiste manier ?

Zo ja: mobo + CPU uitbouwen, op een houten ondergrond leggen.

Alleen voeding aansluiten, verder niets.

Opstarten d.m.v. het kort doorverbinden van de 2 pinnetjes waar normaal de power-knop mee verbonden is.

Hoor je bios-beeps ?

Zo ja: 1 geheugen-module plaatsen, opnieuw opstarten !

Zo nee: 99 % zeker dat je mobo is defect is.

Greetz,

Harry.

Ik snap niet precies wat u bedoeld met Mobo + CPu uitbouwen, kunt u dit iets duidelijker uitleggen? Ik ben dagelijks meer bezig met php etc.

Joey

Hoi ~

Moederbord uit de kast halen, alles eraf, alleen de processor + koeling laten zitten.

Zo beter ?

Greetz,

Harry.

Ik zal het gaan proberen
En als ik dat gedaan heb wat moet ik dan doen?

Hoi !

Zie mijn post #5.

Een van tweeen: Of je hoort bios-beeps, dan voeg je geheugen toe en probeert het opnieuw, of je hoort niets, dan kun je er donder op zeggen dat je moederbord overleden is.

Ik ga er uiteraard vanuit dat je mobo een speakertje on-board heeft.......

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja......je krijgt dus geen beeps,,,da's geen goed teken !

Weet je zeker dat de processor correct geinstalleerd is, en dat bij je laatste proef het moederbord aan de onderzijde absoluut geen kontakt maakt met de behuizing ?

Bovendien: je start op d.m.v de opstartknop, dus weten we niet of die niet blijft hangen, dan krijg je n.l. exact dit verschijnsel.

Dus, met inachtneming van bovenstaande: het kabeltje van de opstartknop op het moederbord los maken en opstarten door de 2 pinnetjes waar het kabeltje aan zat KORT doorverbinden d.m.v. een schroevendraaier o.i.d.

Helpt dit allemaal niet: je moederbord is gesneuveld.

Voor een volgende keer: lees dit eerst: http://nl.hardware.info/reviews/2194/bouw-je-eigen-pc!-2011-editie goed door, en pas op met statische electriciteit en kortsluiting !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan